Závěsný motor Yamaha 6DHMS a výměna propelleru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
manual
Ahoj,seženu na netu manual v češtině.Je to motor Yamaha 6DHMS r.v. 2004?Ke člunu to přelouskám ale kdyby byl nezlobil bych se.YAM330.Dík Jarda
YAM 330
Ahoj přátelé,premiera na moři se vyvedla moc dobře.Chci se zeptat kde se dá koupit nový šroub.Byl trochu opotřebený a já ho vzal taky asi dvakrát o písek.Mám to zapilovat nebo kouknout po novém?Slyšel jsem že jsou i plastové.Co mi poradíte.Taky si chci pořídit prodloužení na plyn.Abych to dostal do skluzu tak sedím moc ke středu a jsem natažený jak žížala.Přemýšlel jsem že bych to možná doma i nějak zbastlil.Poraďte.Díky Jarda
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Prodloužení rukojeti se jmenuje pína a vedou to snad všechny obchody marine. Je to v různých délkách a provedení. Některé mají
objímky půlené na dva šrouby(většinou německé), jiné rozříznuté na jeden šroub (většinou italské a plastové). Funkčně je to stejné,
liší se cenou podle prodejce.
Propelery (šrouby) jsou dle značky a roku výroby buď na střihový kolík, nebo na drážkovanou hřídel. Také se liší podle průměru a
stoupání, které mají v jednom listu vyznačené. Bývá tam 71/2x7, 8x7 atd. Čím je druhé číslo menší, tím je na těžší loď a obráceně.
Hodně značek má stejné propelery. U těch na kolík je uvnitř gumová tlumící vložka s bronzovou dírou , u těch na drážky je to
vcelku. Abys to zjistil, tak musíš sundat propeler. Leží mi doma jeden nepoužitý na kolík 71/2x7, určitě je jiný než máš ty.
Jinak se dají (hliníkové) srovnat opatrně silonovou paličkou a dopilovat. Já jsem v HR taky párkrát chytil o kameny a ustřihl
kolík vždy když byli větší vlny a s výměnou byl problém. Hlídej si aby byla dobře roztažená závlačka v matce. Já na transport
sundavám propeler a tak jsem při jeho nasazení málo roztáhl závlačku (aby se mi dobře vyndavala) a potom na liduprázdném
ostrově jsem náhodou s hrůzou zjistil že je matka pryč. Na štěstí jsem tam našel kus drátu, který jsem prostrčil místo závlačky a
namotal místo matky. Propeler je při záběru tlačen k noze motoru, tak se s tím dá jet ale nesmíš dát zpátečku. Tehdy jsem v HR
nikde tu správnou nesehnal. Je to závit M10x1,25. Normální stoupání je M10x1,5! Tady se dají koupit nerezové korunkové matky
M10x1,25, kterými se ty originál dají nahradit a jsou levnější. Pokud tam máš ty s kuželem, tak ten kužel není důležitý. Já raději
vozím dvě náhradní.
objímky půlené na dva šrouby(většinou německé), jiné rozříznuté na jeden šroub (většinou italské a plastové). Funkčně je to stejné,
liší se cenou podle prodejce.
Propelery (šrouby) jsou dle značky a roku výroby buď na střihový kolík, nebo na drážkovanou hřídel. Také se liší podle průměru a
stoupání, které mají v jednom listu vyznačené. Bývá tam 71/2x7, 8x7 atd. Čím je druhé číslo menší, tím je na těžší loď a obráceně.
Hodně značek má stejné propelery. U těch na kolík je uvnitř gumová tlumící vložka s bronzovou dírou , u těch na drážky je to
vcelku. Abys to zjistil, tak musíš sundat propeler. Leží mi doma jeden nepoužitý na kolík 71/2x7, určitě je jiný než máš ty.
Jinak se dají (hliníkové) srovnat opatrně silonovou paličkou a dopilovat. Já jsem v HR taky párkrát chytil o kameny a ustřihl
kolík vždy když byli větší vlny a s výměnou byl problém. Hlídej si aby byla dobře roztažená závlačka v matce. Já na transport
sundavám propeler a tak jsem při jeho nasazení málo roztáhl závlačku (aby se mi dobře vyndavala) a potom na liduprázdném
ostrově jsem náhodou s hrůzou zjistil že je matka pryč. Na štěstí jsem tam našel kus drátu, který jsem prostrčil místo závlačky a
namotal místo matky. Propeler je při záběru tlačen k noze motoru, tak se s tím dá jet ale nesmíš dát zpátečku. Tehdy jsem v HR
nikde tu správnou nesehnal. Je to závit M10x1,25. Normální stoupání je M10x1,5! Tady se dají koupit nerezové korunkové matky
M10x1,25, kterými se ty originál dají nahradit a jsou levnější. Pokud tam máš ty s kuželem, tak ten kužel není důležitý. Já raději
vozím dvě náhradní.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Motory Tomoz neznám ale "střihový kolík" se snad jmenuje od slovo střih a ne od ohybu. Neznám přesně z čeho se dělá ale dle
struktury na místě střihu bych řekl, že asi bude z litiny a je broušený na průměr 4 mm. Když se střihne tak jej snadno vyklepneš
z hřídelky. Když tam střihneš měkký hřebík, tak se rozmázne na obou stranách díry a je problém jej dostat ven. Ten orig. také
nerezne. Zkoušel jsem tam z nerezu ale byl problém jej dostat ven, protože se nestřihl úplně ale posunul se o polovinu průměru
a byl dosti problém jej vyndat (list pilky, pilník a vyrážeč-hřebík a půl hodiny). Díky tomu jsem raději zaplatil nehoráznou cenu za
originál ale pak jsem změnil motor a do drážek není třeba. To s tím Tomosem mě objasňuje proč jsem v HR nesehnal matku na
Johnsona a Suzuki. A na Tomose bude větší problém tu matku sehnat mimo jejich servisy. Ani na tuto jejich značku tam těch
servisů moc není alespoň na severu.
struktury na místě střihu bych řekl, že asi bude z litiny a je broušený na průměr 4 mm. Když se střihne tak jej snadno vyklepneš
z hřídelky. Když tam střihneš měkký hřebík, tak se rozmázne na obou stranách díry a je problém jej dostat ven. Ten orig. také
nerezne. Zkoušel jsem tam z nerezu ale byl problém jej dostat ven, protože se nestřihl úplně ale posunul se o polovinu průměru
a byl dosti problém jej vyndat (list pilky, pilník a vyrážeč-hřebík a půl hodiny). Díky tomu jsem raději zaplatil nehoráznou cenu za
originál ale pak jsem změnil motor a do drážek není třeba. To s tím Tomosem mě objasňuje proč jsem v HR nesehnal matku na
Johnsona a Suzuki. A na Tomose bude větší problém tu matku sehnat mimo jejich servisy. Ani na tuto jejich značku tam těch
servisů moc není alespoň na severu.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To o těch čepech vím již asi 45 let ale ještě jsem neslyšel, že by někdo měl nerezové. Já jsem to tak taky kdysi vyřešil z nějakého
vraku v HR, když jsem ji ztratil ale za těch 14 dnů pěkně zarezla. Kdybych to sám nezažil s tím rozmáznutím, tak o tom nemluvím
a ten motor byl starý 5 let a nic vymačkaného neměl. Ono při tom ustřižení se motor ještě dosti točí, než člověku dojde že již
nepojede. Já na této osobní zkušenosti chci dotyčného upozornit na jeden z problémů které taky mohou nastat. Pouze za těch 12
let co jezdíme v HR do jedné zátoky, jsem tam pomáhal asi 6ti lidem, kteří jej ustřihli a neměli náhradní. Většinou se to stává při
odjezdu menších člunů odpoledne když jsou větší vlny a hodí je zpět. Ty velké čluny nejezdí tak blízko ke břehu. Ono ve větších vlnách
na moři měnit kolík je taky zážitek zvlášť když ti přez všechnu opatrnost zmizí matka v hlubinách.
vraku v HR, když jsem ji ztratil ale za těch 14 dnů pěkně zarezla. Kdybych to sám nezažil s tím rozmáznutím, tak o tom nemluvím
a ten motor byl starý 5 let a nic vymačkaného neměl. Ono při tom ustřižení se motor ještě dosti točí, než člověku dojde že již
nepojede. Já na této osobní zkušenosti chci dotyčného upozornit na jeden z problémů které taky mohou nastat. Pouze za těch 12
let co jezdíme v HR do jedné zátoky, jsem tam pomáhal asi 6ti lidem, kteří jej ustřihli a neměli náhradní. Většinou se to stává při
odjezdu menších člunů odpoledne když jsou větší vlny a hodí je zpět. Ty velké čluny nejezdí tak blízko ke břehu. Ono ve větších vlnách
na moři měnit kolík je taky zážitek zvlášť když ti přez všechnu opatrnost zmizí matka v hlubinách.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
U Johnsona 5HP je pod krytem gumový držák na kolíky a závlačky ale majitel přede mnou ten jediný kolík co tam v originále
dávali jej použil a neřekl mi o tom. Naštěstí vozím krabičku různých nerezových šroubků, matek (i 10x1,25) a ostatních věcí (svíčku atd.)
tak jsem na to přišel až při celkové očistě motoru od soli. Hodně lidí kupuje starší motory a o tom, že tam má být něco náhradního
nic neví a nevím jestli to všechny značky také mají. Ani u starších aut všichni nevozí náhradní díly a nějaké nářadí.
Každý také nemá štěstí na tak dobrý kup motoru.
dávali jej použil a neřekl mi o tom. Naštěstí vozím krabičku různých nerezových šroubků, matek (i 10x1,25) a ostatních věcí (svíčku atd.)
tak jsem na to přišel až při celkové očistě motoru od soli. Hodně lidí kupuje starší motory a o tom, že tam má být něco náhradního
nic neví a nevím jestli to všechny značky také mají. Ani u starších aut všichni nevozí náhradní díly a nějaké nářadí.
Každý také nemá štěstí na tak dobrý kup motoru.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
tataS píše:To o těch čepech vím již asi 45 let ale ještě jsem neslyšel, že by někdo měl nerezové. Já jsem to tak taky kdysi vyřešil z nějakého
vraku v HR, když jsem ji ztratil ale za těch 14 dnů pěkně zarezla. Kdybych to sám nezažil s tím rozmáznutím, tak o tom nemluvím
a ten motor byl starý 5 let a nic vymačkaného neměl. Ono při tom ustřižení se motor ještě dosti točí, než člověku dojde že již
nepojede. Já na této osobní zkušenosti chci dotyčného upozornit na jeden z problémů které taky mohou nastat. Pouze za těch 12
let co jezdíme v HR do jedné zátoky, jsem tam pomáhal asi 6ti lidem, kteří jej ustřihli a neměli náhradní. Většinou se to stává při
odjezdu menších člunů odpoledne když jsou větší vlny a hodí je zpět. Ty velké čluny nejezdí tak blízko ke břehu. Ono ve větších vlnách
na moři měnit kolík je taky zážitek zvlášť když ti přez všechnu opatrnost zmizí matka v hlubinách.
Jasně , že je to jen nouzovka. Pokud je matka alespoň kadmiovaná těch 14 dní vydrží. Taky jsem včera schválně vyštrachal orig. količky na Crescenta ( Tomos je vlastně licence Crescenta 3,5) ale nic jsem z nich nevykouklal. Celý količek mi přijde jako poměděný( prostě do červena) a střihat se mi ho nechtělo. Ty orig. kolíčky jsem šetřil na moře a na sladkou vodu se mi hřebík osvědčil. Prakticky jsem ho střihl jen jednou a od té doby dělám vždy na sezonu nový.
Propeler
Ahoj,včera jsem sundal ten šroub.Ta matka se mi zdála mosazná.Jinak je tam drážková hřídel a šroub má gum.vložku.Jak jsem s tím včera hejbal tak mě z motoru vyteklo trochu vody.Samozřejmě slaný,tak jsem zkoumal a bylo toz výfuku.Asi to budu muset lépe propláchnout.Měl jsem to asi 15min ve velké kádi cca300l a nechal jsem to běžet.Je ještě nějaký lepší způsob jak to odslanit? Dík Jarda
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tak to máš již novější provedení. Orig, matky bývají mosazné v černém plastu (velký čtyřhran) ale některé značky mají i normální
nerezové. Našel jsi to číslo? Mě 71/2x7 u Valúcha v Marine sportu stála 140EUR. Možná, že jí má někdo levnější ale já jsem ji chtěl
ještě na dovolenou koncem června. Teď mám objednanou v Navy Centrumu 71/2x61/2 a předběžná cena je 3515Kč akorát nevím
jestli s nebo bez DPH. Možná, že bys mohl použít od Suzuki. Hřídel má průměr 12mm a má 10 drážek
Vodu jsi měl alespoň jednou vyměnit. U kontrolní dírky ze spodu motoru vzadu bývá šroub (zátka) s větší hlavou a tam se našroubuje
trubička na 1/2" hadici na propláchnutí. Já osobně napřed v sudu nechám 10min. bublat motor a potom jej postavím do vany, sprchovou hadici připnu přez redukci na tu dírku a 15 min. tam pouštím vlažnou vodu. Jinak v oddíle motory (vedlejším) se o tom
píše již dávno. tady jseš v "gumových člunech".
nerezové. Našel jsi to číslo? Mě 71/2x7 u Valúcha v Marine sportu stála 140EUR. Možná, že jí má někdo levnější ale já jsem ji chtěl
ještě na dovolenou koncem června. Teď mám objednanou v Navy Centrumu 71/2x61/2 a předběžná cena je 3515Kč akorát nevím
jestli s nebo bez DPH. Možná, že bys mohl použít od Suzuki. Hřídel má průměr 12mm a má 10 drážek
Vodu jsi měl alespoň jednou vyměnit. U kontrolní dírky ze spodu motoru vzadu bývá šroub (zátka) s větší hlavou a tam se našroubuje
trubička na 1/2" hadici na propláchnutí. Já osobně napřed v sudu nechám 10min. bublat motor a potom jej postavím do vany, sprchovou hadici připnu přez redukci na tu dírku a 15 min. tam pouštím vlažnou vodu. Jinak v oddíle motory (vedlejším) se o tom
píše již dávno. tady jseš v "gumových člunech".
Šroub
Ahoj koukal jsem na to je tam 8 1/2x6 1/2-N přesně jsem to opsal.Poraď mě prosím co s tím proplachem.Mám to vytáhnout k nám na rybník?Zdálo se mi to v té kádi dobré.Dík Jarda
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Již jsem ti psal o zátce vedle kontrolní dírky a postup co s tím dělám. Co víc chceš? Pokud máš pochybnosti obrať se na autorisovaný
servis, který to umí lépe. Také ti vymění olej v noze a motoru a provede celkovou prohlídku a přípravu na zimu včetně dekarbonizace
motoru. Pokud bys jej měl v záruce ty 3 roky, tak bys to také musel dělat jako s novým autem. Vůbec bude nejlépe, když zajdeš do
oficiálního servisu a k prodejci, který ti určitě velmi rád vše vysvětlí a ukáže, jelikož od toho ty servisy jsou. Pokud s tím chceš ještě chvíli jezdit, tak ti stejně nic jiného nezbude, protože těžko najdeš i zde osobního rádce a mechanika. Pokud bys pohlédl vlevo
nahoru, kde je nápis reklamní blok, tak máš zrovna jeden servis. Nemůžeš si přece myslet, že tím výhodným nákupem všechny
výdaje končí. Opak je pravdou- teprve začínají!!!. U nás je problém motor 6HP a v HR člun 3,3 metru. To ale je zde mockrát uvedeno.
Mladí lidé jsou líní číst a myslí si, že jim každý nezištně poradí ale proč každou chvíli opakovat to samé dokola? Pokud chceš jezdit
autem, tak si vše musíš také sám zjistit!
servis, který to umí lépe. Také ti vymění olej v noze a motoru a provede celkovou prohlídku a přípravu na zimu včetně dekarbonizace
motoru. Pokud bys jej měl v záruce ty 3 roky, tak bys to také musel dělat jako s novým autem. Vůbec bude nejlépe, když zajdeš do
oficiálního servisu a k prodejci, který ti určitě velmi rád vše vysvětlí a ukáže, jelikož od toho ty servisy jsou. Pokud s tím chceš ještě chvíli jezdit, tak ti stejně nic jiného nezbude, protože těžko najdeš i zde osobního rádce a mechanika. Pokud bys pohlédl vlevo
nahoru, kde je nápis reklamní blok, tak máš zrovna jeden servis. Nemůžeš si přece myslet, že tím výhodným nákupem všechny
výdaje končí. Opak je pravdou- teprve začínají!!!. U nás je problém motor 6HP a v HR člun 3,3 metru. To ale je zde mockrát uvedeno.
Mladí lidé jsou líní číst a myslí si, že jim každý nezištně poradí ale proč každou chvíli opakovat to samé dokola? Pokud chceš jezdit
autem, tak si vše musíš také sám zjistit!
Ze sekce : Gumový člun a vše kolem něj
Z vlákna : člun Suzumar, Yam
Do sekce : Lodní motory
Jsou do tohoto nově založeného vlákna přesunuty příspěvky off topic, tedy ty, které se týkají nově založeného tématu
"Závěsný motor Yamaha 6DHMS a výměna propelleru"
Věnujte prosím pozornost tomu, aby obsah vašich příspěvků odpovídal zvolené sekci a názvu vlákna, do kterého píšete.
Za půl roku nikoho nenapadne hledat informace o výměně propelleru na lodním motoru Yamaha ve vlákně "člun Suznar. Yam"
Pepa
Z vlákna : člun Suzumar, Yam
Do sekce : Lodní motory
Jsou do tohoto nově založeného vlákna přesunuty příspěvky off topic, tedy ty, které se týkají nově založeného tématu
"Závěsný motor Yamaha 6DHMS a výměna propelleru"
Věnujte prosím pozornost tomu, aby obsah vašich příspěvků odpovídal zvolené sekci a názvu vlákna, do kterého píšete.
Za půl roku nikoho nenapadne hledat informace o výměně propelleru na lodním motoru Yamaha ve vlákně "člun Suznar. Yam"
Pepa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host