Malta
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Malta
Prosim mate nekdo blizsi znalosti ohledne Malty. Pojedu v kvetnu, chtel jsem ze Salerna, ale zalezi co bude za posadku, jelikoz muzu jen na tyden, tak to spise dopadne na Vibo, ale to vubec nevadi, tam jsem jeste nebyl a Tropeu si zase rad prohlednu.
Pujcil jsem italskeho pilota kamaradum, kteri jsou ted na Liparech, tak se nemam kam podivat a chytla me planovaci horecka:)
Mate nejake rady ohledne Mesiny? jako treba ktera denni ci ranni doba je pro propluti nejlepsi, stoji-li za to nekde zastavit a tak.
Jak je to s pristanim na Malte - je potreba se predem nejak hlasit? Predpokladam, ze jen v pristavu vysilackou, ale nekde jsem kdysi cetl, ze nejak reguluji pocet hostu.
Kde je dobry pristav, co je k videni?
Diky moc.
Pujcil jsem italskeho pilota kamaradum, kteri jsou ted na Liparech, tak se nemam kam podivat a chytla me planovaci horecka:)
Mate nejake rady ohledne Mesiny? jako treba ktera denni ci ranni doba je pro propluti nejlepsi, stoji-li za to nekde zastavit a tak.
Jak je to s pristanim na Malte - je potreba se predem nejak hlasit? Predpokladam, ze jen v pristavu vysilackou, ale nekde jsem kdysi cetl, ze nejak reguluji pocet hostu.
Kde je dobry pristav, co je k videni?
Diky moc.
Messina neni tak slozita, jak se o ni obvykle pise. Potrebujes na to plan, ktery by mel byt na lodi = domluv se s majitelem lodi. Kde zastavit nevim, protoze obvykle tam jenom prolitneme. Jednou jsem stal v Sirakuzach, coz by mozna stalo za navstevu. Messinu jsem "zdolaval" jak ve dne, tak i vnoci, ale zadny problem nidky nebyl. Byvava tam hodne narvano lodema, ale trajekty jedou temer vzdy kolmo na pruliv, a velke tranzitni lode se drzi ve svem pruhu v Trafic Separation Scheme. Osobne se vzdy drzim zapadniho brehu prulivu za hranicemi jizniho pruhu, protoze tam, se domnivam, je to pro malou lod lepsi = vice prostoru. Sirka pruhu je oznacena v planech meritka vetsiho, nez cca 1:30000 a cely TSS je popsany v pilotu (nemam na mysli prihlouply pruvodce pro jachtare s nazvem Pilot od Imray, ale oficialni uredni vydani.) Zda motor, ci plachty, zalezi na zkusenosti s ovladanim, ale nikdy jsem tam pod plachtami nemel zadny problem. Je nutne si overit, zda cirou nahodou linkove trajekty nemaji podle mistnich pravidel prednost. Trajekty jsou vetsinou oznaceny cervenym kruhovym svetlem navic, stejne jako plavidla s nebezpecnym nakladem. Dukladne si predem zopakuj Pravidlo 9 Uzke plavebni drahy a Pravidlo 10 Systemy rozdeleni plavby COLREGu.
Na maltu bezpodminecne potrebujes papirovou tratovou mapu s "vestavenymi" plany hlavnich pristavu. Nejlepe tomu odpovida cislo 7339 od SHOM. Pokud bys chtel, mam jednu navic (dodavatel mi dodal dve misto jedne), kterou ti mohu postoupit za EUR25.
Uredne je narizeno, ze vsechna plavidla se musi dve mile od brehu se hlasit na Valletta Port Control (staci zavolat na 16) a pozadat o prideleni mista. V paxi to ovsem absolutne nefunguje. Hlasit, ci nehalsit - to je na tobe. Ja jsem se hlasil absolutne bezvysledne dvakrat, a pak uz jsem se na to vybod. Zadny problem.
Nez kamkoliv pripazite, musite se bezpodminecne celne a policejne odbavit. Pokud to neudelate a urednici se pripadne nastvou - skoncite ve vezeni a s razitkem v pasu (pas je nutne mit, obcansky prukaz neni cestovni doklad). Jedine rozumne misto k procleni je ve stavajici dobe v Grand Harbor. Pred opustenim Malty je nutne se bezpodminecne celne a policejne odhlasit. Po odhlaseni je povinnost opustit territorialni vody do 24 hodin. Celnice a Imigracni policie jsou v provozu non-stop.
Ted nemam mohnost priklada obrazek, pokud se v lednu-prosinci pripomenes, vlozim sem planek s oznacneim, kde je to celni molo.
Priblizne jedina rozumna marina na stani je Msida Marina. Postavit se muzes nejen na mooring u mola, ale i ke zdi, tj. tam, kde najdes misto. Po vyvazani je nutne ihned navstivit Marine Center (mala budova u velke drevene lode Cerna Perla = momentalne restavrace na brehu) a zeptat se, zda muzete zustat na tom konkretnim miste. Platit je lepsi ihned na celou dobu stani, abyste nebyli vazani na tyto formality k okamziku odpluti. Rovnez je nutne ihned dohodnout palivo, protoze je to tam malinko slozitejsi a navic za jistych podminek (neznam je presne) lze nakoupit bez DPH.
K videni je cela Malta. To je muzeum v jendom kuse. Doporucuji pruvodce od Berlingu, ktery je velmi vecny a dobre napsany.
Hezke plavby
windward
Na maltu bezpodminecne potrebujes papirovou tratovou mapu s "vestavenymi" plany hlavnich pristavu. Nejlepe tomu odpovida cislo 7339 od SHOM. Pokud bys chtel, mam jednu navic (dodavatel mi dodal dve misto jedne), kterou ti mohu postoupit za EUR25.
Uredne je narizeno, ze vsechna plavidla se musi dve mile od brehu se hlasit na Valletta Port Control (staci zavolat na 16) a pozadat o prideleni mista. V paxi to ovsem absolutne nefunguje. Hlasit, ci nehalsit - to je na tobe. Ja jsem se hlasil absolutne bezvysledne dvakrat, a pak uz jsem se na to vybod. Zadny problem.
Nez kamkoliv pripazite, musite se bezpodminecne celne a policejne odbavit. Pokud to neudelate a urednici se pripadne nastvou - skoncite ve vezeni a s razitkem v pasu (pas je nutne mit, obcansky prukaz neni cestovni doklad). Jedine rozumne misto k procleni je ve stavajici dobe v Grand Harbor. Pred opustenim Malty je nutne se bezpodminecne celne a policejne odhlasit. Po odhlaseni je povinnost opustit territorialni vody do 24 hodin. Celnice a Imigracni policie jsou v provozu non-stop.
Ted nemam mohnost priklada obrazek, pokud se v lednu-prosinci pripomenes, vlozim sem planek s oznacneim, kde je to celni molo.
Priblizne jedina rozumna marina na stani je Msida Marina. Postavit se muzes nejen na mooring u mola, ale i ke zdi, tj. tam, kde najdes misto. Po vyvazani je nutne ihned navstivit Marine Center (mala budova u velke drevene lode Cerna Perla = momentalne restavrace na brehu) a zeptat se, zda muzete zustat na tom konkretnim miste. Platit je lepsi ihned na celou dobu stani, abyste nebyli vazani na tyto formality k okamziku odpluti. Rovnez je nutne ihned dohodnout palivo, protoze je to tam malinko slozitejsi a navic za jistych podminek (neznam je presne) lze nakoupit bez DPH.
K videni je cela Malta. To je muzeum v jendom kuse. Doporucuji pruvodce od Berlingu, ktery je velmi vecny a dobre napsany.
Hezke plavby
windward
diky windwarde za vycerpavajici odpoved. Syrakuzy me taky napadli - jako varianta dve, misto Malty, protoze zamlouvam lod uz ted a nevim kdo s kamaradu pojede, kdyz nikdo, tak pojedu s detma a zenou a pro ne je to na Maltu moc daleko. Koukal jse, ze Breeze ma Dofour 365, pro 4 lidi jak delana:)
Tratovou mapu malty si od tebe rad koupim, poslu SZ.
Tratovou mapu malty si od tebe rad koupim, poslu SZ.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Ahoj
Jsem se koukal, že Malta je v Schengenu, to pokud nevyžadují zaplatit něco za plavbu v jejich vodách tak není potřeba navštěvovat žádný "úřad" ani podstupovat celní řízení (tedy pokud se připlouvá ze státu EU), si myslím.
A nebo se myslím něco špatně ?????
Okolo EU jsou docela dobrý informace na http://europa.eu/abc/index_cs.htm
Jsem se koukal, že Malta je v Schengenu, to pokud nevyžadují zaplatit něco za plavbu v jejich vodách tak není potřeba navštěvovat žádný "úřad" ani podstupovat celní řízení (tedy pokud se připlouvá ze státu EU), si myslím.
A nebo se myslím něco špatně ?????

Okolo EU jsou docela dobrý informace na http://europa.eu/abc/index_cs.htm
Da se rict, ze nemas spravne informace.
To, ze Malta je v Schengenu a v Unii, ma za nasledek jedine to, ze nepotrebujes k jeji navsteve viza. Nic mene dle Maltskych zakonu je nezbytne nutne plavidlo celne a policejne odbavit pri vpluti a odpluti. Postup odbavovani se bude lisit podle toho, zda priplouvas z neafrickych statu, anebo z africkych. V prvnim pripade je nutne pouze mit vsechny pasy posadky a na miste vyplnit crew-list. Ve druhem bude nutne navic vyplnit pomerne obsahly nekolikastrankovy formular, kde se musi uvest spousta udaju (celnik pomuze).
Obecne vzato je nutne si vzdy pro kazdy stat overit, za je celni a policejni odbaveni pozadovano. V zadnem pripade nelze uvazovat o veci tak, ze ja jsem z Evropy, tak nic nepotrebuji. To je chybna uvaha.

Obecne vzato je nutne si vzdy pro kazdy stat overit, za je celni a policejni odbaveni pozadovano. V zadnem pripade nelze uvazovat o veci tak, ze ja jsem z Evropy, tak nic nepotrebuji. To je chybna uvaha.
Zde jsou oficialni pravidla pro vstup-vystup na Malte.
------------------
Before final departure
Before departure from the Islands, a
passenger/crew list has to be drawn up on the
appropriate form and presented to the Customs
Officer, whilst all passports are to be submitted
to the Immigration Officer.
Arrival (in Malta)
After proceeding to the visitors' berth, the
yacht's registration book together with
passports covering all crew members and
passengers must be presented to Customs and
Immigration Officials who will call on the yacht
as early as possible to issue the necessary
pratique. Yachts may only remain on anchor in
mid-stream within the Yachting Centre until a
specific berth is allotted by the Berthing Master
who must be contacted at the Yachting Centre
Offices or on VHF Channel 9.
---------------------
Mluvi se tam o tom, ze jachta musi po uvazani na mole pro hosty se celne a policejne odbavit. Bylo tomu tak puvodne ve Msida Marina, ale letos celnici v teto marine zrusili, proto jedine rozumne misto pro odbaveni je Grand Harbor. (Mozna jeste v Masamxettu, ale Grand Harbor je blize ke Msida marine, ktera je na stani asi nejlepsi.) Marina odbaveni nedela (nebo aspon v rijnu tohoto roku jeste nedelala).
Myslim, ze je to zcela jednoznacne.
------------------
Before final departure
Before departure from the Islands, a
passenger/crew list has to be drawn up on the
appropriate form and presented to the Customs
Officer, whilst all passports are to be submitted
to the Immigration Officer.
Arrival (in Malta)
After proceeding to the visitors' berth, the
yacht's registration book together with
passports covering all crew members and
passengers must be presented to Customs and
Immigration Officials who will call on the yacht
as early as possible to issue the necessary
pratique. Yachts may only remain on anchor in
mid-stream within the Yachting Centre until a
specific berth is allotted by the Berthing Master
who must be contacted at the Yachting Centre
Offices or on VHF Channel 9.
---------------------
Mluvi se tam o tom, ze jachta musi po uvazani na mole pro hosty se celne a policejne odbavit. Bylo tomu tak puvodne ve Msida Marina, ale letos celnici v teto marine zrusili, proto jedine rozumne misto pro odbaveni je Grand Harbor. (Mozna jeste v Masamxettu, ale Grand Harbor je blize ke Msida marine, ktera je na stani asi nejlepsi.) Marina odbaveni nedela (nebo aspon v rijnu tohoto roku jeste nedelala).
Myslim, ze je to zcela jednoznacne.
Zde jsou veskere uredni informace k navsteve Maltskych ostrovu jachtou. Jsou tam specialni pozadavky pri navsteve ve vrcholne sezone. Je to v oddeleni Formalities.
http://www.mma.gov.mt/yacting_haven.htm
Nevim, nakolik to muze byt aktualni, ale rad bych dodal, ze za rizeni plavidla pod vlivem alkoholu je na Malte pokuta EUR1000. Neni nijak odstupnovana podle mnozstvi alkoholu v krvi. Je to ve vsech pripadech ihned ta tisicovka.
http://www.mma.gov.mt/yacting_haven.htm
Nevim, nakolik to muze byt aktualni, ale rad bych dodal, ze za rizeni plavidla pod vlivem alkoholu je na Malte pokuta EUR1000. Neni nijak odstupnovana podle mnozstvi alkoholu v krvi. Je to ve vsech pripadech ihned ta tisicovka.

Nechci moc rozvíjet O.T., ale mám pocit, dle selského rozumu, že pokud se překračuje námořní hranice přes mezinárodní vody, musí se proclívat vždy. Nemusí se třeba sousedící Slovinsko-Chorvatsko, Korsika-Sardinie. Ale pokud vplouvám z mezinárodních vod, nemohou vědět odkud pluji, co a koho jsem naložil...
Pardon
EDIT: Byl jsem správně upozorněn, že příklad Slovinsko-Chorvatsko se mě moc nepovedl.
Je to jasné. Aby to fungovalo, měly by obě země být v shengenu...
Pardon

EDIT: Byl jsem správně upozorněn, že příklad Slovinsko-Chorvatsko se mě moc nepovedl.

Je to jasné. Aby to fungovalo, měly by obě země být v shengenu...

Ohledne plavby respektive celnimu a policejnimu odbaveni pri plavbe z Italie na Maltu mi to nedalo. Windward rika, ze je potreba se hlasit. Ale kdyz jsem byl na Baltu a prejizdel mezi Danskem, Nemeckem a Svedskem, nikde jsem se hlasit nemusel. Tak jsem poslal e-mail provozovateli Msida Mariny ve Vallete na Malte a tady je odpoved ze ktere plyne, ze pokud prijizdis z vod EU hlasit se nemusis, a za druhe ze pokud se musis hlasit lze to i v Msida Marine a nemusis zajizdet do Grand Harbour :
Thanks for your mail regarding your visit to Malta.
If you are coming from other EU waters, there is no need to clear customs, however if you are coming from non EU wtaers, one has to clear customs either in Msida Marina or in Grand Harbour or even in Mgarr.
Thanks for your mail regarding your visit to Malta.
If you are coming from other EU waters, there is no need to clear customs, however if you are coming from non EU wtaers, one has to clear customs either in Msida Marina or in Grand Harbour or even in Mgarr.
Ahoj Jirko,
ja se domnivam, ze mas v zasade dve moznosti:
- ridit se uredni listinou, plneni ktere je povinne pro vsechny jachty
- ridit se nazorem "Neznameho-Chlapce-Z-Mariny"
Rekni mi ale, proc to predem resis? Myslim, ze to muzes klidne nechat konovi a resit to az na miste. Ono se take pres zimu mohlo neco zmenit, avsak o tom tuze pochybuji. Budu na Malte cca za 3 tydny, tak se hodim info, jake to bylo.
Hezke plavby!
windward
PS. Pro vsechny pripomenu, ze povinnost celniho a policejniho odbaveni na Malte, nema nic spolecneho s tzv. "EU", ani se Svedskem ci Danskem. Mimo Maltu, odbaveni je povinne pro vsechny lode bez vyjimky take v Gibraltaru, na Madejre, Kanarech. Tusim, ze na Azorech a Kapverdech take.
ja se domnivam, ze mas v zasade dve moznosti:
- ridit se uredni listinou, plneni ktere je povinne pro vsechny jachty
- ridit se nazorem "Neznameho-Chlapce-Z-Mariny"
Rekni mi ale, proc to predem resis? Myslim, ze to muzes klidne nechat konovi a resit to az na miste. Ono se take pres zimu mohlo neco zmenit, avsak o tom tuze pochybuji. Budu na Malte cca za 3 tydny, tak se hodim info, jake to bylo.
Hezke plavby!
windward
PS. Pro vsechny pripomenu, ze povinnost celniho a policejniho odbaveni na Malte, nema nic spolecneho s tzv. "EU", ani se Svedskem ci Danskem. Mimo Maltu, odbaveni je povinne pro vsechny lode bez vyjimky take v Gibraltaru, na Madejre, Kanarech. Tusim, ze na Azorech a Kapverdech take.
Ahoj Romane,
)) Ale zase tak moc to resim. Jen, ze na prvni letosni plavbu vyplouvam az za 4 tydny, tak mam abstak a snazim se ten cas cekani nejak vyplnit:)
Kdyz tam budes, tak me zajima jak je to potom ve skutecnosti. Uz jen z principu. Podle toho co jsem se kdysi ucil bych se mel pri odjezdu odhlasit v italii nasledne prihlasit a odhlasit na malte a pak zase prihlasit v italii.

Kdyz tam budes, tak me zajima jak je to potom ve skutecnosti. Uz jen z principu. Podle toho co jsem se kdysi ucil bych se mel pri odjezdu odhlasit v italii nasledne prihlasit a odhlasit na malte a pak zase prihlasit v italii.
jirkaM píše:Jen, ze na prvni letosni plavbu vyplouvam az za 4 tydny, tak mam abstak a snazim se ten cas cekani nejak vyplnit:)
A-je-e-e-... Tak proc radsi nedelas tupky do mapy nebo zalozky do Pilota?

jirkaM píše:...pri odjezdu odhlasit v italii nasledne prihlasit a odhlasit na malte a pak zase prihlasit v italii.
Jo, byvavalo to... Ono se v podstate nic nezmenilo. Jen italove samou EU ponekud zmekli. Kdyz treba chces to Afriky a nutne potrebujes se odbavit out, tak v Italii na to nesezenes celnika.

Urcite dam vedet, jake to bylo z principu.
Mej se fajn a at ti to utika.
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
windward píše: Sirka pruhu je oznacena v planech meritka vetsiho, nez cca 1:30000 a cely TSS je popsany v pilotu (nemam na mysli prihlouply pruvodce pro jachtare s nazvem Pilot od Imray, ale oficialni uredni vydani.)
Tahle veta me trosicku zarazila. Mam to chapat tak ze porizeni toho Imraye jsou vyhozele libry? Kde se sehnat to oficialni uredni vydani?
Vzhledem k vyse recenemu, ma smysl planovat jednodennni zastavku na Malte (abych pak nestravil veskery cas behanim po uradech)?
to: dana
Mam pruvodce od Imraye a v pohode staci -pro moje potreby mi vyhovuje. Mam i profi pilota od britske admirality, ale to mam spis proto ze me to bavi cist a zkoumat. Rozdil ve vypovidaci hodnote obou knih je, to je pravda. Ale na druhou stranu - kazda ma neco. Spolu jsou super.
Zastavka na Malte je pro me na jeden den - budu mit mensi lod ( 365 ), takze budu muset pelasit zpatky, ale jde mi o tu plavbu a Malta tvori prijemny cil.
Uvidime co windward zjisti, ale me psali z msida mariny, ze se odbavovat nemusim priplouvam-li z vod EU, nicmene i kdybych musel - neni to zase tak zdlouhava procedura ( tedy na Malte, nekde asi jo, ale tady ne )
Kazdopadne kdyz budes chtit toho pilota pujcit neni problem.
Mam pruvodce od Imraye a v pohode staci -pro moje potreby mi vyhovuje. Mam i profi pilota od britske admirality, ale to mam spis proto ze me to bavi cist a zkoumat. Rozdil ve vypovidaci hodnote obou knih je, to je pravda. Ale na druhou stranu - kazda ma neco. Spolu jsou super.
Zastavka na Malte je pro me na jeden den - budu mit mensi lod ( 365 ), takze budu muset pelasit zpatky, ale jde mi o tu plavbu a Malta tvori prijemny cil.
Uvidime co windward zjisti, ale me psali z msida mariny, ze se odbavovat nemusim priplouvam-li z vod EU, nicmene i kdybych musel - neni to zase tak zdlouhava procedura ( tedy na Malte, nekde asi jo, ale tady ne )
Kazdopadne kdyz budes chtit toho pilota pujcit neni problem.
Poslat info primo z Malty se mi nepovedlo. Toto jsou nejpresnejsi informace o celnim a policejnim odbaveni jachty na Malte.
V kancelari u celniku:
Otazka: Je nutne celni a policejni odbaveni jachty pod vlajkou nektereho ze statu EU, pokud jachta priplouva primo z nektereho ze statu EU a vsichni na plaube maji pasy EU?
Odpoved: Ano, kazda jachta je povinna se celne a policejne odbavit.
V kancelari mariny:
Otazka: Je nutne celni a policejni odbaveni jachty pod vlajkou nektereho ze statu EU, pokud jachta priplouva primo z nektereho ze statu EU a vsichni na plaube maji pasy EU?
Odpoved: Ne, odbaveni neni nutne.
Otazka: Ale v kancelari u celniku rekli, ze odbaveni je bezpodminecne nutne?
Odpoved: Pak je nutne se odbavit.
Otazka: Rozumel jsem vam spravne, ze odbaveni je bezpodminecne nutne?
Odpoved: Ano, rozumnel jste spravne, odbaveni je nutne.
Po vsem uvedenem delam zaver:
- v kancelari mariny sedi ignorant (na jazyku mam takovy znamy velice neslusny, expresivni vyraz), kteremu je jedno, zda nekdo pujde do vezeni
- odbaveni na Malte jakokoliv jachty je bezpodminecne nutne.
Dodatecne info:
- jedine rozumne misto pro odbaveni je v Grand Harbor, jak jiz bylo receno vyse
- celnice a policejni stanice byly v Msida Mrine zruseny a najejich misto se prestehovala kancelar mariny
Podle mne informace jsou zcela jednoznacne.
V kancelari u celniku:
Otazka: Je nutne celni a policejni odbaveni jachty pod vlajkou nektereho ze statu EU, pokud jachta priplouva primo z nektereho ze statu EU a vsichni na plaube maji pasy EU?
Odpoved: Ano, kazda jachta je povinna se celne a policejne odbavit.
V kancelari mariny:
Otazka: Je nutne celni a policejni odbaveni jachty pod vlajkou nektereho ze statu EU, pokud jachta priplouva primo z nektereho ze statu EU a vsichni na plaube maji pasy EU?
Odpoved: Ne, odbaveni neni nutne.
Otazka: Ale v kancelari u celniku rekli, ze odbaveni je bezpodminecne nutne?
Odpoved: Pak je nutne se odbavit.
Otazka: Rozumel jsem vam spravne, ze odbaveni je bezpodminecne nutne?
Odpoved: Ano, rozumnel jste spravne, odbaveni je nutne.
Po vsem uvedenem delam zaver:
- v kancelari mariny sedi ignorant (na jazyku mam takovy znamy velice neslusny, expresivni vyraz), kteremu je jedno, zda nekdo pujde do vezeni
- odbaveni na Malte jakokoliv jachty je bezpodminecne nutne.
Dodatecne info:
- jedine rozumne misto pro odbaveni je v Grand Harbor, jak jiz bylo receno vyse
- celnice a policejni stanice byly v Msida Mrine zruseny a najejich misto se prestehovala kancelar mariny
Podle mne informace jsou zcela jednoznacne.
dana píše:windward píše: Sirka pruhu je oznacena v planech meritka vetsiho, nez cca 1:30000 a cely TSS je popsany v pilotu (nemam na mysli prihlouply pruvodce pro jachtare s nazvem Pilot od Imray, ale oficialni uredni vydani.)
Tahle veta me trosicku zarazila. Mam to chapat tak ze porizeni toho Imraye jsou vyhozele libry? Kde se sehnat to oficialni uredni vydani?
Vzhledem k vyse recenemu, ma smysl planovat jednodennni zastavku na Malte (abych pak nestravil veskery cas behanim po uradech)?
Dovolim si pripojit vysvetleni.
K nekterym vecem ja mam velice osobni vztah. Je mi hluboce proti srsti, ze nejaky, rekneme, John Smith (alias Tonda Voprsalek) napise pruvodce pro jachtare a nazve to honosne Pilot. Od Imrey neni zadny Pilot, ale jachtarsky pruvodce. Kdyz rikam "prihlouply pruvodce od Imrey", chci tim jen vyjadrit svoje osobni neuspokojeni nad tim, ze si nekdo dovoluje neoficialni poublikaci nazyvat Pilot. Mne to vadi a navic to mate uzivatele. Ale na tento muj nazor neni nutne brat zadny ohled, je to pouze muj nazor, ktery nikomu nevnucuji.
Jirka se o pilotech vyjadril absolutne spravne, ja s nim absolutne sohlasim. Oficialni Pilot, ktery ma dva svazky (Enroute a Planing Guide) obsahuje nesmirne dulezite informace, jako napriklad popis TSS. Oproti tomu pruvodce od Imrey obsahuje popis marin a spoustu uzitecnych info, ktere v oficialnim pilotu nejosu. Osobne vzdy pouzivam obe publikace, jen tu od Imrey nazyvam pruvodce.
Poridit si pilota od Imrey rozhodne neni zbytecne. Je to moc dobra publikace, kterou rozhodne vyuzijes, pokud se v dane oblasti plavis casteji (neni tam jenom Malta, ale i okolni staty). Pokud se tam chystas jen jednou, tak mozna si ji kupovat neni nutne, protoze vetsinou je na palube v povinnych publikacich (nutne overit si u majitele lodi), avsak v tomto pripade mas omezenou moznost planovat plavbu doma.
Jednodenni zastavka na Malte je skvely napad. Vyrizeni formalit je doslova bleskurychle a neobnasi slozitosti:
- vyzvednes si u cleniku Crew List a vyplnis ho dvakrat
- s Crew Listem, lodnimi doklady a vsemi pasy pujdes k celnikum a pak na policii
- pokud se nezdrzis na Malte vice, jak 24 h, muzes se rovnou na miste odbavit ven (dalsi dva Crew Listy), ale vysostne vody je nutne po odbaveni opustit do 24 h
- prislusne urady pracuji non-stop a jsou to nesmirne prijemni lide
Hezke plavby
Roman
- hlawa
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim, loni v zari a rijnu jsem stravil 4 tydny jachtenim a potapenim na Malte, pro inspiraci se muzete mrknout na par fotek http://picasaweb.google.com/Hlawa01
Urcite doporucuju se alespon stavit na koupacku v Blue Lagoon na Cominu, nutno pocitat v sezone se spoustou lodi, ale vecer vsichni odjedou a je tam nadherne. Dalsi krasne kotviste je na zapadnim pobrezi Goza, Dwejra Bay nebo tak nejak, kotviste na cca 10 metrech, kolem dokola vysoka skaliska a zatoka je uzavrena velkou skalou, kdysi toto misto melo dulezitou pozici a bylo hlidano z blizke opevnene veze. Malta, Gozo a Comino jsou nadherne ostrovy, urcite stoji zato se tam zdrazet. Ahoj Martin
Urcite doporucuju se alespon stavit na koupacku v Blue Lagoon na Cominu, nutno pocitat v sezone se spoustou lodi, ale vecer vsichni odjedou a je tam nadherne. Dalsi krasne kotviste je na zapadnim pobrezi Goza, Dwejra Bay nebo tak nejak, kotviste na cca 10 metrech, kolem dokola vysoka skaliska a zatoka je uzavrena velkou skalou, kdysi toto misto melo dulezitou pozici a bylo hlidano z blizke opevnene veze. Malta, Gozo a Comino jsou nadherne ostrovy, urcite stoji zato se tam zdrazet. Ahoj Martin
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů