FRANCIE
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
O té 8km/h rychlosti na kanálech píše tady ve vláknu i Geronimo.
Má to logiku, při šířce kanálů. lvbor, nemáš v těch informacích něco o splavnosti Loiry? Myslím odkud je splavná. Sachmet tady zmiňovala, že možná až od Angers. V tom případě bychom se tam museli dostat z Paříže nějak po kanálech, jestli to jde.
Má to logiku, při šířce kanálů. lvbor, nemáš v těch informacích něco o splavnosti Loiry? Myslím odkud je splavná. Sachmet tady zmiňovala, že možná až od Angers. V tom případě bychom se tam museli dostat z Paříže nějak po kanálech, jestli to jde.
- mg
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Používám tyto stránky pro plánování trasy. Některé informace mají až v detailech.
Trasa z Paříže
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://maps.google.cz/?utm_campaign=cs& ... _term=mapy
Nebo
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
Trasa z Paříže
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://maps.google.cz/?utm_campaign=cs& ... _term=mapy
Nebo
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
http://www.water-ways.net/en/L2_france/ ... rtikel.php
ne,oni s tím vším dělají jako se šafránem,vůbec to nechápu,na angličtinu nikdo nereagoval,poté děvče s perfektní znalosti francouštiny tak někdo velmi málo komunikoval. pokud ti mohu poradit tak velmi obsáhlé informace se dají sehnat na www.kareldohnal.wz.cz,ten projel půl francie na gumáku,myslím 2 900 km, našel jsem to na www.vyplouváme.cz koukni tam.L
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
To je o Francouzích známo, že hovoří jen francouzky (Italové jakbysmet jen Italsky) u Angličanů to není vidět, páč mluvíme anglicky, ale inak je to to samý. Pomalu se to mění u mladých lidí, tak snad bude líp
. za odkazy díky, večer se do toho pustím. Lvbore Ty tvoje nefungujou, musíš napsat adresu přesně.
ahoj teista

ahoj teista
fungujou,jen jsem tam nenechal mezeru. www.kareldohnal.wz.cz a www.vyplouváme.com kdyby né tak si to napiš nahoru do adresy.L
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Odkazy jsou dobrý, akorát jsi je špatně označil v textu, takže neklikaj (aspoň mě ne) ale otevřel jsem to. Dík.
Všechno jsem prolezl, zatím to pro nás vypadá blbě. Z Paříže do Loiry a pak do Atlantiku vede dost velká oklika. Nemám tušení, kolik km se v těch místech může za den uplout. " Ach kdyby tady tak byla naše Sachmet, ta by nám jistě pomohla"
Ahoj teista
Všechno jsem prolezl, zatím to pro nás vypadá blbě. Z Paříže do Loiry a pak do Atlantiku vede dost velká oklika. Nemám tušení, kolik km se v těch místech může za den uplout. " Ach kdyby tady tak byla naše Sachmet, ta by nám jistě pomohla"



Ahoj teista
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ja som volakedy splavoval Sprévu v NDRa tam bolo tiež množstvo malých, ručne ovládaných komôr. Ak sa nevyskytne žiadny problém tak na komoru počítaj v priemere 1/2 hod. Príklad, 10 komôr denne je cca 5 hodín, 5 hodín jazdy po 8km je 40 km denne. Ak do toho započítaš kupovanie jedla, benzínu a prezeranie mestečiek po ceste a vieš kolko je komôr, tak by sa to dalo nejako spočítať. Typujem to na cca max.50 km denne. Dalo by sa to napočítať podla plavby p. Dohnala.
francie
pan Dohnal najel 2 850km za 90 dní tj.cca 31 km za den.v této cestě stálo 482 zdymadel
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, trochu jsem si dal načas s odpovědí, tak se omlouvám. mám trochu kalup. S autem to neplánuju nijak. Doufám, že se mi podaří, někde ho upíchnout a po plavbě se pro ně vrátit. Nevím, známý tam nikde nemám.
Jak daleko je to z Paříže, se právě pokouším zjistit. Zatím jsem někde na cca 600 kilometrech.
Od dubna začnu chodit na francoužštinu, Abych hned po pozdravu nespustil německy, nebo anglicky a frantíky nenasíral . Myslím, že to bude docela prdel. Je mě totiž ten jazyk stejně blízkej, jako třeba japonština
Čau, teista
Jak daleko je to z Paříže, se právě pokouším zjistit. Zatím jsem někde na cca 600 kilometrech.
Od dubna začnu chodit na francoužštinu, Abych hned po pozdravu nespustil německy, nebo anglicky a frantíky nenasíral . Myslím, že to bude docela prdel. Je mě totiž ten jazyk stejně blízkej, jako třeba japonština

Čau, teista
- mg
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, posílám pár postřehů z Paříže. Jedeme s plachetnicí délky 7,4m z Holandska, proto se zkušenosti týkají lodě této délky. Na Seinu jsme najeli z Oise a k Paříži přijížděli proti proudu, který odhaduji tak na jeden uzel (měřeno dle GPS). Poslední neplacená kotvení poskytované VNF (voies navigables de France) nebo městy jsme zahlédly, a jedno z nich využili, asi 25Nm od Eiffelovky. Provoz dopravních lodí je v této části citelný, ale šířka řeky umožňuje bezpečnou plavbu. Břehy v těchto místech nejsou pro malé lodě ideální k vyvázání, proto jsme si oddychli, že jsme našli plovoucí molo. Do večera projelo ještě pár nákladních lodí a asi hodinu nás houpali místní s čluny ve skluzu, ale v noci byl klid. Ráno začínají nákladní lodě jezdit před sedmou, to se děje všude, a od půl osmé asi do devíti bývá klid.
Poslední den, kdy jsme plánovali dorazit k Eiffelovce jsme projížděli klidně, využily boční ramena Seiny lemované obytnými loděmi. V těchto místech by malá loď s trochou drzosti místo na pár dní našla, ale vzdálenost od centra je ještě velká.
Nám se podařilo vmáčknout se mezi velkou výletní loď a motorové čluny luxusního jachtklubu, do zákrytu jejich mola, asi 500m na dohled od Eiffelovky. Pro nás to byl splněný sen a zůstali jsme dva dny bez problémů, nikdo nás vyhodit nepřišel. Jediný problém byl, že jsem neměl dobrý pocit, když jsem byl mimo loď. Nábřeží vhodné k vyvázání od Eiffelovky k Notre Damu je obkládáno ve dvou řadách obytnými nebo výletními loděmi, bavil jsem se s člověkem z jedné z nich a za místa se platí, pokud je někde volno bál bych se, že přijede loď v době kdy nebudu na lodi. Malá loď by se snad chytla na konci těchto stání, ale doporučuji hodně fendrů. Největší nepříjemnost je provoz místních výletních lodí v prostoru mezi Eiffelovkou a Notre Dam, a to až do půlnoci, tady určitě nestát.
Cestou jsem potkal pana Františka s jeho ženou a ten jako zkušený projíždí Paříž (Oise-Marna) na jeden zátah. Mi jsme ji ještě neviděli, proto chceme zůstat.
Všemu tomuto provozu se dá vyhnout pokud asi 10Nm odbočíte na kanál St. Denis a potom na St. Martin, Znamená to více zdymadel a tunel, ale jedete přímo městem bez velkých lodí. Příště jej určitě použiji. (mapu přiložím)
V ústí tohoto kanálu je klasická marína s veškerým vybavením. Cena pro naši loď je v tomto období 16,70 EUR (ceník přiložím). Vše kromě pračky (4,40 EUR, levnější jsou po městě 3,50EUR) je v ceně, vč. internetu a ostrahy, parkování v místě je možné, ale podmínky neznám (domnívám se, že je v ceně). První víkend v měsíci pořádá marina BQ.
Vzhledem k tomu, že je to jediná marína ve Francii co jsme platily, a doslova v centru další úspora za městskou dopravu, zůstáváme.
K doplnění přikládám letošní ceník poplatků VNF, měří se půdorysná plocha délka krát šířka, fotky koncovek vody a elektro 220V. Co se týká používání VHF je ve Francii předepsaná i pro lodě mojí velikosti (nemám ji), ale za celou cestu jsem ji nepotřeboval a jak potvrdili ti co ji mají, stejně francouzům nerozumí.
Pokud se rozhodujete jet na kanály a řeky, určitě zvolte Francii, služby získané za poplatek jsou nesrovnatelné s Holandskem nebo Belgií, a pokud nejedete po frekventované řece, marínu prakticky nepotřebujete.

Poslední den, kdy jsme plánovali dorazit k Eiffelovce jsme projížděli klidně, využily boční ramena Seiny lemované obytnými loděmi. V těchto místech by malá loď s trochou drzosti místo na pár dní našla, ale vzdálenost od centra je ještě velká.
Nám se podařilo vmáčknout se mezi velkou výletní loď a motorové čluny luxusního jachtklubu, do zákrytu jejich mola, asi 500m na dohled od Eiffelovky. Pro nás to byl splněný sen a zůstali jsme dva dny bez problémů, nikdo nás vyhodit nepřišel. Jediný problém byl, že jsem neměl dobrý pocit, když jsem byl mimo loď. Nábřeží vhodné k vyvázání od Eiffelovky k Notre Damu je obkládáno ve dvou řadách obytnými nebo výletními loděmi, bavil jsem se s člověkem z jedné z nich a za místa se platí, pokud je někde volno bál bych se, že přijede loď v době kdy nebudu na lodi. Malá loď by se snad chytla na konci těchto stání, ale doporučuji hodně fendrů. Největší nepříjemnost je provoz místních výletních lodí v prostoru mezi Eiffelovkou a Notre Dam, a to až do půlnoci, tady určitě nestát.
Cestou jsem potkal pana Františka s jeho ženou a ten jako zkušený projíždí Paříž (Oise-Marna) na jeden zátah. Mi jsme ji ještě neviděli, proto chceme zůstat.
Všemu tomuto provozu se dá vyhnout pokud asi 10Nm odbočíte na kanál St. Denis a potom na St. Martin, Znamená to více zdymadel a tunel, ale jedete přímo městem bez velkých lodí. Příště jej určitě použiji. (mapu přiložím)
V ústí tohoto kanálu je klasická marína s veškerým vybavením. Cena pro naši loď je v tomto období 16,70 EUR (ceník přiložím). Vše kromě pračky (4,40 EUR, levnější jsou po městě 3,50EUR) je v ceně, vč. internetu a ostrahy, parkování v místě je možné, ale podmínky neznám (domnívám se, že je v ceně). První víkend v měsíci pořádá marina BQ.
Vzhledem k tomu, že je to jediná marína ve Francii co jsme platily, a doslova v centru další úspora za městskou dopravu, zůstáváme.
K doplnění přikládám letošní ceník poplatků VNF, měří se půdorysná plocha délka krát šířka, fotky koncovek vody a elektro 220V. Co se týká používání VHF je ve Francii předepsaná i pro lodě mojí velikosti (nemám ji), ale za celou cestu jsem ji nepotřeboval a jak potvrdili ti co ji mají, stejně francouzům nerozumí.
Pokud se rozhodujete jet na kanály a řeky, určitě zvolte Francii, služby získané za poplatek jsou nesrovnatelné s Holandskem nebo Belgií, a pokud nejedete po frekventované řece, marínu prakticky nepotřebujete.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, mg, Tvoje zkušenosti se budou hodit. Díky za ně.
Taky bychom se rádi v Paříži zdrželi. Vypadá to, že by neměl být problém.
Připlujeme z druhé strany po Marně a podle toho co píšeš, bychom použili kanály a marinu. Chceme si užít centra Paříže v plné sezoně
.
Ještě jednou dík. Ať se Vám dobře daří.
F.
Taky bychom se rádi v Paříži zdrželi. Vypadá to, že by neměl být problém.
Připlujeme z druhé strany po Marně a podle toho co píšeš, bychom použili kanály a marinu. Chceme si užít centra Paříže v plné sezoně

Ještě jednou dík. Ať se Vám dobře daří.
F.
- mg
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
omlouvám se, uložil jsem obrázky provizorně na
http://www.doclunu.blogspot.com/
protože na odkaz z počítače mi vkládání nereaogovalo a neměl jsem čas to řešit.
http://www.doclunu.blogspot.com/
protože na odkaz z počítače mi vkládání nereaogovalo a neměl jsem čas to řešit.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Splavnost Loiry
Sice s křížkem po funuse pro některé, ale pro budoucnost se to hodí - Loira je jako celek splavná pouze pro kajaky, kanoe, případně rafty. Je to poslední velká neregulovaná řeka nejen ve Francii, ale také snad v Evropě a navíc je to po celé střední části toku zařazeno jako přírodní a kulturní rezervace. V horní části v Burgundsku je splavnost na Laterálním kanálu , který je součástí celého systému napojení na sever, východ a jih, ale k Atlantiku se plout nedá. Od ústí je splavná pro rekreační plavidla zhruba na úroveň Angers do Bouchemaine, kde je možno plout proti proudu Maine a Sarthre až do Le Mans po Sarthre, nebo do nitra Bretagne až za Laval po Mayenne. Takže těch 25 pouze od ústí do Bouchemaine.
Pokud chcete plout po vnitřních vodách až do Atlantiku, musíte po Rhôně sestoupit až do Arles a pak kanálem do Sete, pak pokračovat po Canal du Midi až do Bordeaux, což je výlet na delší dobu, ale krásný.[font=Arial] [/font]
Pokud chcete plout po vnitřních vodách až do Atlantiku, musíte po Rhôně sestoupit až do Arles a pak kanálem do Sete, pak pokračovat po Canal du Midi až do Bordeaux, což je výlet na delší dobu, ale krásný.[font=Arial] [/font]
Naposledy upravil(a) Surcouf dne čtv črc 23, 2009 4:38 pm, celkem upraveno 3 x.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Pravidla a "řidičáky" ve Francii
Zhruba to tady již sepsal "kecemis", takže bych to jenom stručně shrnul a opravil některé nepřesnosti
Řidičáky: Jiný pro vnitřní vody a jiný pro moře pro motorové lodě, obecně ale platí že do 4,5 KW (6 HP) nemusí být ani na moři, ani na vnitřních vodách . Pro plachetnice na moři není vyžadován a ve vnitřních vodách plachetnice s motorem do 4,5KW také nevyžadují řidičák. Lodě registrované pro mořskou plavbu mohou na mořské řidičáky na vnitřních vodách plout pouze na jezerech a uzavřených vodních plochách. "rekreační " řidičák na vnitrozemských vodách je omezen do délky lodě 20 m, pro větší lodě je již požadován jiný.
Mořské řidičáky jsou pouze dvou typů - 1/příbřežní plavba do 6 mil od úkrytu a 2/celomořská plavba. To ale platí pro motoráky, pro plachty jak už jsem napsal, není vyžadováno na moři nic, rozhodující je konstrukční oblast plavby (C,B,A) a povinné předepsané vybavení pro příbřežní, nebo celomořskou plavbu a hlavně zdravý rozum a zodpovědnost kapitána a majitele v jedné osobě.
Takže shrnutí - jak již napsal "kecemis" na základě dohod o uznávání národních dokumentů v ránci EU vám Mezinárodní průkaz VMP pokryje vnitrozemskou plavbu po celé EU, s rozšířením na příbřežní mořskou plavbu máte krytá záda i na moři spíš než s "tramvajenkou" z Chorvatska ale jak jsem již napsal, pro plachetnice na moři není ve Francii vyžadováno nic, bez ohledu na sílu pomocného motoru
Všecho co píši se ale týká rekreační plavby. Profesionální kapitáni plující pro charterovky atd, musí splňovat přísná profesionální pravidla.
Co se týče té viněty pro vnitrozemskou plavbu tak osvobozena jsou pouze plavidla o maximální délce 5m a současně výkon motoru musí být menší než 9,9HP (7,29KW) Výše poplatků se řídí plochou lodi v m2; a je možno si koupit buď celoroční, sezonní (4 po sobě jdoucí měsíce), rekreační na 30 po sobě jdoucích dnů, prázdninový na 16 následných dnů s tím že když si počátek dáte na sobotu, máte v tom 3 celé víkendy, a nakonec denní na jeden konkrétní kalendářní den.
Koupit možno přes internet alespoň dva týdny předem na adrese : www.vnf.fr ,, platba platební kartou, nutno dodat jméno vlastníka lodě, adresu jméno lodě, ponor, celkovou délku a šířku, registrační číslo a samozřejmě druh viněty, taky chtějí kopii "řidičáku" a certifikát o výkonu motoru.Jinak možno taky koupit na místě ve vybraných kancelářích v hotovosti
(seznam je na stejné adrese jako platba)
velikost lodě: .....méně než 12m2, .......12 - 24,999,........... 25 - 39,999...............40 - 59,999............. lidský pohon
roční - ............. 83,6€ ................... 119,7€ ................... 240,5€....................388,5€..................... 36,2€
sezona - ............ 75,3€ .....................107,7€.................... 216,4€....................310,8€
rekreační 30 - .......30,5€....................... 63,0€..................... 93,5€....................124,0€
prázdninový - ........18,0€....................... 37,3€......................55,4€.......................73,4€
denní - .................. 9,2€........................18,0€......................27,2€.......................36,2€......................9,2€
Příště zase trochu víc
Řidičáky: Jiný pro vnitřní vody a jiný pro moře pro motorové lodě, obecně ale platí že do 4,5 KW (6 HP) nemusí být ani na moři, ani na vnitřních vodách . Pro plachetnice na moři není vyžadován a ve vnitřních vodách plachetnice s motorem do 4,5KW také nevyžadují řidičák. Lodě registrované pro mořskou plavbu mohou na mořské řidičáky na vnitřních vodách plout pouze na jezerech a uzavřených vodních plochách. "rekreační " řidičák na vnitrozemských vodách je omezen do délky lodě 20 m, pro větší lodě je již požadován jiný.
Mořské řidičáky jsou pouze dvou typů - 1/příbřežní plavba do 6 mil od úkrytu a 2/celomořská plavba. To ale platí pro motoráky, pro plachty jak už jsem napsal, není vyžadováno na moři nic, rozhodující je konstrukční oblast plavby (C,B,A) a povinné předepsané vybavení pro příbřežní, nebo celomořskou plavbu a hlavně zdravý rozum a zodpovědnost kapitána a majitele v jedné osobě.
Takže shrnutí - jak již napsal "kecemis" na základě dohod o uznávání národních dokumentů v ránci EU vám Mezinárodní průkaz VMP pokryje vnitrozemskou plavbu po celé EU, s rozšířením na příbřežní mořskou plavbu máte krytá záda i na moři spíš než s "tramvajenkou" z Chorvatska ale jak jsem již napsal, pro plachetnice na moři není ve Francii vyžadováno nic, bez ohledu na sílu pomocného motoru
Všecho co píši se ale týká rekreační plavby. Profesionální kapitáni plující pro charterovky atd, musí splňovat přísná profesionální pravidla.
Co se týče té viněty pro vnitrozemskou plavbu tak osvobozena jsou pouze plavidla o maximální délce 5m a současně výkon motoru musí být menší než 9,9HP (7,29KW) Výše poplatků se řídí plochou lodi v m2; a je možno si koupit buď celoroční, sezonní (4 po sobě jdoucí měsíce), rekreační na 30 po sobě jdoucích dnů, prázdninový na 16 následných dnů s tím že když si počátek dáte na sobotu, máte v tom 3 celé víkendy, a nakonec denní na jeden konkrétní kalendářní den.
Koupit možno přes internet alespoň dva týdny předem na adrese : www.vnf.fr ,, platba platební kartou, nutno dodat jméno vlastníka lodě, adresu jméno lodě, ponor, celkovou délku a šířku, registrační číslo a samozřejmě druh viněty, taky chtějí kopii "řidičáku" a certifikát o výkonu motoru.Jinak možno taky koupit na místě ve vybraných kancelářích v hotovosti
(seznam je na stejné adrese jako platba)
velikost lodě: .....méně než 12m2, .......12 - 24,999,........... 25 - 39,999...............40 - 59,999............. lidský pohon
roční - ............. 83,6€ ................... 119,7€ ................... 240,5€....................388,5€..................... 36,2€
sezona - ............ 75,3€ .....................107,7€.................... 216,4€....................310,8€
rekreační 30 - .......30,5€....................... 63,0€..................... 93,5€....................124,0€
prázdninový - ........18,0€....................... 37,3€......................55,4€.......................73,4€
denní - .................. 9,2€........................18,0€......................27,2€.......................36,2€......................9,2€
Příště zase trochu víc
Re: FRANCIE
Ahoj, prosím o radu. Kamarád jede obytňákem na Korsicu a bere sebou gumak - 3,5 metru 5 HP - na občasné krátké plavby podél pobřeží. Platí co je napsáno výše, tedy že nepotřebuje žádný průkaz? Ani žádnou vinětu? Děkuju za rady 

- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Re: FRANCIE
Co se týče "řidičáku", tak do výkonu motoru 4,4kw (6hp), není potřeba. Pokud má mezinárodní VMP s příbřežní plavbou, tak i se silnějším motorem podle rozsahu oprávnění.
Co se týče viněty na vnitřních vodách,tak ta být musí a platí se podle rozměru lodi a podle délky období .
Pro člun asi bude potřeba doklad SPS o vlastnictví .
Zdraví JJR
Co se týče viněty na vnitřních vodách,tak ta být musí a platí se podle rozměru lodi a podle délky období .
Pro člun asi bude potřeba doklad SPS o vlastnictví .
Zdraví JJR
Re: FRANCIE
Děkuju moc. A nevíš jak je to s vinětou na moře? Člun má 3,5 metru a bude tam jen na týden.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů