Ekologie v Německu.
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- MalyBob
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Ostrava
Byl jsem pro to na STK, velký techničák, třista kč a dostal jsem zelenou placku. ŠOctavia combi, 2006, 1.9 tdi pd, 4x4. Bez problémů, hotové za pět minut, slečna pouze kontrolovala normu. je tam vepsaná spz, takže je to nepřenosné (teď myslím třeba při nutné výměně SPZ). http://www.umwelt-plakette.de/
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Také dane by sa mi páčili, 5 euro na životnosť vozidla
Normy znečistenia ovzdušia stanovujú hygienici a na politikoch je ako zabezpečiť pre občanov plnenie týchto noriem. Niekde na občanov kašlú a niekde nie. Táto norma neprikazuje majitelom napríklad trabantov aby ho zošrotovali, ale zakazuje aby s ním vošli do mesta. Maximálne sa budú motať po okraji. Ale je asi pravda že v súvislosti zo šrotovným tých nevyhovujúcich áut už bude velmi málo a týmto ich zdecimujú za pár rokov na minimum. Takže známka, ak ju ponechajú naďalej v platnosti bude úplne zbytočná. V Nemecku to už teraz je tak, že pri kúpe nového auta je tá známka predajcom už automaticky nalepená za sklo.

- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Tedy když to shrnu - na čelním skle mám nalepenou českou dálniční známku a parkovací kartu, pojedu-li víckráte k moři, přibude mi rakouská a slovinská dálniční známka, budu-li se chtít podívat do Berlína, nalepím známku emisní,
takže radši do Švýcarska už nepojedu, protože mám přední okno zaflákaný tak z jedné čvrtiny
takže radši do Švýcarska už nepojedu, protože mám přední okno zaflákaný tak z jedné čvrtiny

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Z okolních států jsi zapomněl ještě na slovenskou a případně maďarské. Jsou to ale všechno jenom malé papírky. Není to tak dlouho co byla přední skla
poloviční a v jízdě to nevadilo. Teď mají některé osobáky nesmyslně vysoká skla asi pro parádu. Žádný jiný efekt to nemá, protože za jízdy není čas na
sledování oblak nebo ptáků, naopak je to nepříjemné jak těmi výlohami svítí slunce a je zase problém se zastíněním. Pokud ti to zabírá čtvrtinu plochy
skla, tak asi jezdíš s nějakým transportérem se střílnami. Myslím, že je to lepší řešení (ty známky), než si muset kupovat několik krabiček a platit za
ujeté km na vše strany. Ono se to zdá lepší řešení, pokud se nespočítají všechny náklady s tím spojené. A těch lidí co jezdí do většiny zemí Evropy zase
tak moc není. Kromě toho ty krátkodobé již neplatné jsi povinen odstranit pod hrozbou pokuty. Při jízdě se stěrači máš výhled o hodně více zmenšen a
ještě jsem neslyšel, že by kvůli tomu někdo někam nejel.
poloviční a v jízdě to nevadilo. Teď mají některé osobáky nesmyslně vysoká skla asi pro parádu. Žádný jiný efekt to nemá, protože za jízdy není čas na
sledování oblak nebo ptáků, naopak je to nepříjemné jak těmi výlohami svítí slunce a je zase problém se zastíněním. Pokud ti to zabírá čtvrtinu plochy
skla, tak asi jezdíš s nějakým transportérem se střílnami. Myslím, že je to lepší řešení (ty známky), než si muset kupovat několik krabiček a platit za
ujeté km na vše strany. Ono se to zdá lepší řešení, pokud se nespočítají všechny náklady s tím spojené. A těch lidí co jezdí do většiny zemí Evropy zase
tak moc není. Kromě toho ty krátkodobé již neplatné jsi povinen odstranit pod hrozbou pokuty. Při jízdě se stěrači máš výhled o hodně více zmenšen a
ještě jsem neslyšel, že by kvůli tomu někdo někam nejel.
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
Podle mě nejde ani tak o ekologii, ale o to, aby movitější lidi mohli snáze v centru měst zaparkovat. Centra měst jsou přeplněná auty a takhle jich podstatně ubude. Kdyby jim šlo o ekologii, tak tam zakážou vjezd úplně a budou chodit pěšky. Za pár let budou jezdit po světě nejspíš elektromobily, tak jsem zvědavej na co se budou vymlouvat, až budou starý.
Co se týká těch různých známek co se lepí na čelní sklo, tak to policajtům nevadí, ale běda, když si tam někdo přicucne GPS-ku, ta najednou překáží ve výhledu.
Co se týká těch různých známek co se lepí na čelní sklo, tak to policajtům nevadí, ale běda, když si tam někdo přicucne GPS-ku, ta najednou překáží ve výhledu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Josefe súhlasím s tebou, ale dve veci by som poopravil, vjazd do centra skoro všetkých miest je už realitou, tam nevlezieš už ani so žltou nálepkou /pardon, opravuem, so zelenou/ a v Nemecku tých starých vozov až tak zásadne neubudne. U nás by to bol masaker 

Naposledy upravil(a) Denis dne úte led 26, 2010 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
V tom případě to v tom Německu bude celkem zbytečné opatření. Kolik tam asi tak jezdí Trabantů, Wartburgů, Moskvičů, Žigulíků atd., asi moc ne. Když jsem tam byl naposled, tak jsem za celou dobu viděl asi dva Trabanty a to jsem jel přes celé Německo až na Rujánu. Dneska už mají moderní vozy Euro 5. S tím Euro 2 semi to moc nezdá, protože vozú bez eura 2 tam jezdí tak maximálně 5% a to jsou buď veteráni nebo recesisti. Tak tedy nevím k čemu to je.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Nejstarší vozy s benzinovým motorem bez řízeného katalyzátoru a auta na naftu plnící jen normu Euro 1 nemají nárok na žádnou nálepku. Všechna benzinová auta plnící alespoň normu Euro 2 dostávají nejlepší zelenou známku, u dieselů rozhoduje množství vypouštěných škodlivin. Na zelenou plaketu dosáhnou zpravidla auta nanejvýš čtyři roky stará.
Mám motor s DPF takže se mě to netýká (diesel). Jen by mě zajímalo, když máme katalizátory, DPF a bůhví co ještě, kdy vymízí staré pekáče typu Avia a podobně, za kterými přes oblaka kouře není vidět.
Mám motor s DPF takže se mě to netýká (diesel). Jen by mě zajímalo, když máme katalizátory, DPF a bůhví co ještě, kdy vymízí staré pekáče typu Avia a podobně, za kterými přes oblaka kouře není vidět.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů