Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.

ANO.
32
84%
NE, to není možné.
6
16%
 
Celkem hlasů: 38
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Výhody řešení Pasja590MS

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 8:41 am

Výhody řešení Pasja590MS a důvody, proč volím tak malou loď:
  • Vejde se do 2,5m šířky, což je pro snadnou dopravu po silnici zásadní.
  • Kdyby byla jen o pár centimetrů menší, vešla by se i do malého (6-metrového) TIR-kontejneru, což by se mohlo hodit pro přepravu po železnici nebo lodí i pro skladování na zimu. (viz vlákno o "Kontejnerových jachtách")
  • Lze ji
    • v pohodě převážet na brzděném 750kg vleku za běžným osobákem. Není potřeba vlastnit velké auto, které by po většinu roku stálo. Předpokladem je přemístit celý nebo aspoň část 300kg balastu po částech do auta, což zlepší jeho vlastnosti jakožto tahače.
      (Také stojí za úvahu - mít pro provoz na menších vodních plochách resp. provoz jen s motorem bez plachet - alternativně lehčí balast.)
    • převážet na brzděném vleku na, řekněme 1000 - 1300kg, a v tom případě mít bohatou váhovou rezervu se ztrátou některých výhod první varianty.
  • S takovou lodí lze jezdit i jako s obytným přívěsem (bez balastu?).
  • Není třeba, aby řidič měl řidičák "E".
  • Není třeba kupovat náklaďáckou vinětu na dálnicích v některých zemích (např.Slovinsko aj.).
  • Dřevěná, olaminovaná "hand-made" konstrukce vychází bezkonkurenčně nejlehčí. Ani sériová výroba laminátových lodí nemůže dosáhnout tak nízké váhy při zachování požadované tuhosti trupu.
  • Dřevo může (při opatření vhodným nátěrem) uvnitř lodi, na rozdíl od laminátu, příjemně vonět.
  • Řízení možné z "Pilot-house" = kryté kormidelny (dálkové ovládání autopilotem, lanový převod, bowden, hydraulika)
  • Možnost spuštění na vodu svépomocí jenom na sjezdu - bez pomoci jeřábu!
  • délka do 6m = nízká cena za kotvení v marínách
  • délka do 6m = nízká cena za případnou Hr-vinětu
  • Je to překvapivě hezká loď. :whist: (viz diskuze níže)
  • ...doplňte, prosím, další.
Naposledy upravil(a) Renda dne stř úno 23, 2011 5:46 pm, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » stř úno 23, 2011 9:32 am

komfort pro 3 bych neviděl jako hlavní přednost, ale pro 2 si to dovedu představit docela dobře :)
Rendo, přidal bych další bod:
je to překvapivě hezká loď
Uživatelský avatar
bogi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 18, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kolína

Příspěvekod bogi » stř úno 23, 2011 9:51 am

Rendo, ak máš ešte ďalšie foto , neváhaj sme zvedaví,moc zaujímavé

pri zabudovanom motore by padlo obmezenie veku 25 rokov, alebo sa mýlim?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 23, 2011 11:55 am

Dovolím si malinko Rendo opravit.

Ale nejprve malá pochybnost. Nechci ti brát iluze.
Jseš si jistý, že ta loď váží bez balastu komplet 450kg? A počítáš, že pokud vyrazíš na dýl jak na víkend, budeš tam mít dalších cca 200kg?

Povinná výbava a proviant. Dobře to umí spočítat Denis. (motor, kotvy, lana, fendry, baterie, nádrž, řetěz, a plno jiného nezbytného...)

A když dáš 300kg kilo do auta. Kolik si tam vezmeš věcí? Kolik lidí může v autě sedět? Myslíš že 3 ano? Nosnost aut co píšeš, je kolem 500kg (Fábie)

Taky jsem začínal na ideálních hmotnostech a vždy to bylo víc, než jsem odhadoval.

Pro někoho na přehradu a Baťák, jak píše jsekera, je to ideální loď. Pokud chceš na moře cca 3 týdny, nestačí to, resp. nevejdeš se s váhou co jsi psal.

A ta oprava.

- žádně viněty se nekupují, už je to nějaký pátek zpět. Můžeš táhnout i 3,5 tuny bez viněty za vozidlem kategorie B.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » stř úno 23, 2011 12:32 pm

Libor píše:- žádně viněty se nekupují, už je to nějaký pátek zpět. Můžeš táhnout i 3,5 tuny bez viněty za vozidlem kategorie B.


Libore, jak je tohle i v zahranici ? Jinak potvrzuji, ze v CR na soupravu auto B +vozik E staci "klasicka" dalnicni znamka pro osobni auto. Pritelkyne taha vozik pro dva kone (auto ma na kouli 3.5t a vozik ma nevimkolik). Jeste pred par lety si pro kazdou takovou jizdu kupovala "nakladackou" DZ na tyden - nikdo nevedel jak t ma vlastne byt a kazdy rikal neco jineho. Pote napsala oficialni dotaz na MDCR a dosla ji odpoved ze pro tuto soupravu staci dalnicni znamka pro B. To je ale pro CR. Do zahranici zatim jela pouze do Nemecka, kde tento problem resit nemusela ... ale jak je to spravne treba v Rakousku, na Slovensku atd ... to by me zajimalo i kvuli ni.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 23, 2011 1:08 pm

Patří do jiného tématu a už jsme to tu taky měli...

Vím, je čím dál těžší číst všechno...zukus hledat v tomto okolí http://jachting.info/modules.php?name=F ... forum&f=36
nebo část zde http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=3886
a zde http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=2818

Stručně:

Slovensko, jako u nás teď, měli to tak od počátku. Vlek bez známky.
Rakousko stejně.
Slovinsko kupuješ jednu známku navíc jako pro B
Německo zdarma
Švýcarsko - mají jen roční známku za 40CHF, na vlek už dál nic

Které země ještě potřebuješ?
Naposledy upravil(a) Libor dne stř úno 23, 2011 1:22 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » stř úno 23, 2011 1:14 pm

Libor - tohle bohate staci ... :-) Diky a sorry za nedokonale cteni .. ono je to opravdu nekdy slozite .. potrebne informace se schovaji pod zdanlive "nezajimave" tema. Myslim ze Rakousko, SLovensko a Nemecko ji bude na letosek muset stacit :-)
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2517
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř úno 23, 2011 2:34 pm

Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko ještě projíždíš přez mítné, kde platíš za počet páprav na vleku !
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1813
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výhody řešení Pasja590MS

Příspěvekod Charlie » stř úno 23, 2011 4:49 pm

Renda píše:Není třeba, aby řidič měl řidičák "E".


Éčko hodně záleží na autě, třeba za Fordem C-max (což není velké auto, ale běžný osobák s celkem malým vnitřním prostorem) můžeš na klasické Bčko táhnout bržděný vlek 1200kg protože jsi pořád do 3,5t.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

překvapivě hezká loď

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 4:51 pm

designer píše:...je to překvapivě hezká loď

Doplněno! :whist: ;)
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Děkuji

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 5:23 pm

Děkuji Ti, Libore, za vyjádření zkušeného trailer-sailera. :)
Libor píše:...Jseš si jistý, že ta loď váží bez balastu komplet 450kg?
Ano. Viz technické údaje od konstruktéra, které jsem publikoval na začátku tohoto vlákna. (Pokud se ovšem, ..., nebude nic měnit oproti projektu.)
[hr]
Libor píše:...počítáš, že pokud vyrazíš na dýl jak na víkend, budeš tam mít dalších cca 200kg?
Povinná výbava a proviant. Dobře to umí spočítat Denis. (motor, kotvy, lana, fendry, baterie, nádrž, řetěz, a plno jiného nezbytného...)
Holt se nesmí vézt tolik piva... :P Tekutiny dělají hrozně moc. Naopak sušené potraviny - v pohodě.
.. ale vážně - upravil jsem výše uvedený seznam o variantu pro tento případ.
[hr]
Libor píše:A když dáš 300kg kilo do auta. Kolik si tam vezmeš věcí? Kolik lidí může v autě sedět? Myslíš že 3, ano? Nosnost aut co píšeš, je kolem 500kg (Fábie)
Od začátku tady tvrdím, že hledám loď pro 2 a někdy jenom pro 1 a pořád mi někdo podsouvá víc lidí. ;) (S víc lidma lepší jet na charter. Tady jde o toulání se po zátokách bez časových stresů a omezení - viz výše.)
[hr]
Libor píše:A ta oprava. - viněty se v některých zemích nekupují...
- upravil jsem výše uvedený seznam
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Hledej!

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 5:56 pm

bogi píše:Rendo, ak máš ešte ďalšie foto, neváhaj sme zvedaví, moc zaujímavé...
Víš, a to se fakt nechci nikoho dotknout, tady platí ono obligátní "Hledej!, šmudlo!"
Myslíš, že mám plný šuplík fotek Pasji a servíruju Vám je po kapkách? :oops:
Rozběhni se po webu, asi hlavně polské stránky, a hledej, prosím. Věř, že ostatní to nedělají jinak. ;)
..a když něco najdeš, doufám, že si to také nenecháš pro sebe.

Je zajímavé, že se nikdo nehlásí, že by Pasju tady u nás měl nebo aspoň viděl... :?
Přitom v Polsku je jich prý dost... a nikdo je neprodává. :thmbup:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 23, 2011 10:40 pm

Rendo, keby niekto u nás Pasju mal, alebo ju aspoň videl, zmenilo by sa niečo? Píšeš tu o prednostiach tejto lode ako keby si ich predával :D Alebo sa potrebuješ sám presvedčiť že za niečo stoja? Možno by bolo dobré zistiť čo je na takejto lodi zlé, čo sa nepáči, prečo by si ju niekto nekúpil, nestaval. Mne osobne sa takýto štýl lode páči a viem si ju predstaviť aj v osem metrovej dĺže.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

co kdyby byla k vidění...

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 11:30 pm

Denis píše:Rendo, keby niekto u nás Pasju mal, alebo ju aspoň videl, zmenilo by sa niečo? ...
Moc rád bych ji viděl ve skutečnosti a případně vyzkoušel nebo aspoň dal řeč s majitelem, jaké má zkušenosti (tedy, pokud by ji zrovna neprodával, viď?) :D
Výkresy a fotky jsou fajn, ale jak se loď chová na vodě se vždy ověřuje až v realitě.
Taky je to už nějaký rok starý projekt, když už v č.1/1992 časopisu Zagle ho Maderski publikoval, takže za tu dobu by se tu nějaká mohla vyskytnout, ne?
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod JK » čtv úno 24, 2011 6:50 am

Mě se ta loďka líbí. Moc.
Ale vlastně žádná fotka neodpovídá výkresu. I na stránkách autora je vyfocená verze z laminátu s jiným tvarem trupu.
Další fotky... loďka s úplně jiným tvarem zádě (sklon zrcadla + kormidlo).
Pokud si někdo dal práci se sklopným kormidlem, nejspíš nemá ani kýl pevnej. Motor na zrcadle se dá sklopit(zvednout),
motor v šachtě podle výkresu se sklopit nedá.
Takže mi to připadá že je to postavený tak aby se ponor dal zmenšit na minimum.
Ideál do polskýho jezerního rákosí.

Nenašel jsem žádnou originá loďku na prodej ani žádnou fotku.
Žagle z roku 92 taky bohužel nemám.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

vzduchem chlazené Diesel motory

Příspěvekod Renda » čtv úno 24, 2011 8:08 am

Jenom pro případnou budoucí potřebu vestavění sem uložím odkaz na vzduchem chlazené, lehké "dízláčiki" Lombardini. (Vím, že, Denis o Lombardini psal už dávno.)
http://www.lombardini.cz/lombardini-motory-chlazene-vzduchem.php
Obrázek
Míry a váhy této krasavice: 8,1 kW, 10,8HP, 45kg
Při směrování vzduchu do kajuty může fungovat i jako topení... Horší je to s ohřevem teplé vody.
Sympatická je i možnost startování šňůrou - bez potřeby elektrického proudu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 24, 2011 11:48 pm

Rendo a asi aj ďalší záujemcovia o Pasju 590. Na to aby si spoznal aké má plavebné vlastnosti by si ju musel otestovať a aspoň týždeň sa na nej plaviť. A čo by si zistil? Že pláve :) ? Ako stúpa proti vetru? aký náklon znesie? Preto som písal, že možno by bolo lepšie skúsiť pomenovať negatívne vlastnosti, prípadne pomenovať na čo nie je vhodná. Ak sa stotožníš s jej možnosťami a budeš akceptovať jej nedostatky, tak sa pusti do stavby. Ak predsa len zistíš že by si chcel loďku 5,5 m schopnú oceánskej plavby, tak ju rozhodne nestavaj.
Od konštruktéra dostaneš okrem plánov aj nejaké parametre, najme ak sa o to budeš zaujímať. Poliaci sú dobrí konštruktéri malých lodí a som presvedčený, že tomu projektu sa dá veriť.
Uživatelský avatar
Fanda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 78
Registrován: stř lis 29, 2006 1:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Fanda » pát úno 25, 2011 9:53 am

Ačkoliv si myslím že v dnešní době už nemá smysl lodě stavět, přesto se trochu přikláním k Rendovi. Pokud má porametry nastavené tak ,že chce malou loď na velké plavby má pouze dvě možnosti. A to koupit velmi starou nejlépe skandinávskou nebo anglickou loď,nebo stavět.Důvod je prostý. Před 40-ti lety, kdy lodě byly ještě těžko dostupné se předpokládalo, že i majitel malé lodě chce plout daleko, kdežto dnes se předpokládá, že kdo chce plout po oceánech, si koupí loď velkou k tomu určenou. S toho vyplývá že malé lodě se staví poddimenzované v podstatě určené pro jezerní plavbu. Typickým příkladem jsou polské jezerní lodě (tím se nechci dotknout řady majitelů). Ale je prostě fakt, že ceny tlačí kvalitu dolu. Konec konců i velké lodě jsou s pevností na hraně. O tom svědčí i pár destrukčních malérů např. Bavarií. Ale je to nakonec logické vyůstění způsobu dnešního charterového jachtingu, kdy většina lodí pluje na motor od hospody k hospodě.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

5m kajutovka Piatka

Příspěvekod Renda » pát úno 25, 2011 4:46 pm

Pokud by Vás zajímala výše zmíněná 5-metrová jachtička Piatka (také konstruktér Janusz Maderski), kterou staví dalak, tak jsem napsal článek:

5m kajutovka Piatka

Obrázek

Diskuze o ní, prosím, v jejím nově založeném vláknu:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=5460
(Sem tematicky nepatří, ale jinak je prima.)
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Pasja = ?

Příspěvekod Renda » úte bře 01, 2011 2:11 pm

Víte vůbec, co znamená slovo Pasja ? :whist:
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

pasja

Příspěvekod JK » úte bře 01, 2011 2:41 pm

Vášeň.

V tomto případě trochu prdelatá...
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Založena anketa

Příspěvekod Renda » pon bře 07, 2011 5:00 pm

Vytvořil jsem na začátek tohoto vlákna anketu o realizovatelnosti projektu definovaného úvodním příspěvkem.

Je jasné, že je zde řada příznivců větších lodí, kteří řešení vidí v ještě převozitelných trailersailerech řekněme o 2m delších (typickou představitelkou je záoceánská plachetnice Karya), ale také řada fandů, kterým je představa snadno převozitelné (bez jeřábování a za nepříliš velkým autem) lodi sympatická. Uvidíme, jak se bude poměr těchto skupin ve výsledku ankety vyvíjet...

Moderní materiály a pohony realizovatelnosti mini-pidi trailersaileru samozřejmě nahrávají, ale o tom případně dále..

Ostatně - v Tullnu jsem viděl zajímavý projekt, který docela splňuje zadání. Je dokonce i o malinko menší než Pasja. Akorát by se musela dodělat nástavba kryté kormidelny ve stejném duchu:
Obrázek
Víte někdo, o jaký projekt se to jedná? ;-)
Uživatelský avatar
magion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod magion » pon bře 07, 2011 8:19 pm

Rendo Tvoje představa maličkého motorsaileru je mi sympatická,držím pěsti ať se Ti podaří.S dovolením bych přidal malou inspiraci,jaké tvary se líbí mně: Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

U jedné lodi od Roberto Barrose - Kiribati 36 - se mi velice líbí řešení ploutve která slouží zároveň jako balast,myslím že by se dalo v určité formě použít i na mnohem menší loď.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Baader Cutter

Příspěvekod Renda » pon bře 07, 2011 11:25 pm

Magione, tvary Tvé lodičky jsou moc pěkné.. :-P
Víš o ní něco víc? Aspoň základní míry a váhy. - Znáš to... ;-)
..nebo nejlépe odkaz na stránky.
  • Je zvláštní, že nemá na vratiplachtě ráhno.
  • Také nemá relingy a na té naleštěné střeše podpalubí to může pěkně klouzat.
  • Dostáváme se de facto k rybářským kutrům a rybáři věru věděli, co je na moři dobré.
Obrázek
Definice Kutru - Wiki
[hr]Mechanizmus ploutve na té druhé lodi mi přijde docela běžný, jenom mi není úplně jasné, jak ji aretují ve spuštěné poloze. Je tam jakási aretační tyč, ale jak funguje..?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte bře 08, 2011 12:14 am

Ta naleštená paluba je pravdepodobne kvalitne nalakovaná a ako protišmik sa do laku pridávajú mikro sklené guličky, ak si dobre pametám tak sa volajú mokrobalons.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů