VZDUCHEM chlazený přívěsný motor....a ještě český !

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
x259
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon kvě 31, 2010 2:00 am
Reputace: 0

VZDUCHEM chlazený přívěsný motor....a ještě český !

Příspěvekod x259 » stř úno 23, 2011 3:04 pm

...co říkáte tomuto přístroji?

http://www.czmarine.cz/vzduchove-lodni-motory.html
v odkazu pak
- lodní motory
- CZECH MARINE

...malý, ale náš.

Petr
Naposledy upravil(a) x259 dne čtv úno 24, 2011 6:15 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř úno 23, 2011 11:02 pm

No, mě ten Tvůj odkaz nešlapal tenhle by měl být lepší a přímý ...

Wlady
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 834
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 5

motor ze sekačky

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 11:39 pm

Vypadá to jako marinizace sekačky.
Podobně jsme dřív "apgrejdovali" třeba Saljuty. :whist:
Cena docela drsná, ne?
Uživatelský avatar
x259
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon kvě 31, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod x259 » čtv úno 24, 2011 6:12 am

To Wlady....máš recht, nevím co se stalo za zádrhel.

To Renda...z vonkajšku to aj tak vyzerá...ale bude to asi slušné kvality (proto ta cena ?), noha vypadá profesionálně a ten motor není z Číny. Jen mi není jasný ten rantl kolem motoru - pěkná kovářská práce (možná, kdyby vytekl olej aby nebyla ekologická katastrofa :D ).
Uživatelský avatar
x259
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon kvě 31, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod x259 » čtv úno 24, 2011 6:24 am

Toto téma nakousl JIRKA_TEC_Tec v sousedním vláknu "Konec problému s vodním chlazením u motorů 5HP", ale nikdo se nechytl... :hmm:
tady jsou nádherné malé naftové stabiláky taky vzduchem chlazené... http://www.lombardini.cz/lombardini-mot ... duchem.php
Uživatelský avatar
x259
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon kvě 31, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod x259 » čtv úno 24, 2011 6:55 am

...řekl bych, že tam je tento motor.... http://www.kohlerengines.com/home.htm
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv úno 24, 2011 11:42 am

Ono to moc cesky motor neni. Je to skutecne marinizovana sekacka s agregatem Briggs & Stratton - 700 series

http://www5.briggsandstratton.com/eu/cz ... topkontakt

Cena odpovida tomu, ze je to 'MARINE' - humus
Sekacka stoji 10 tis. nechapu, proc tohle stoji to, co to stoji.

Pavel
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv úno 24, 2011 12:34 pm

x259 píše:tady jsou nádherné malé naftové stabiláky taky vzduchem chlazené... http://www.lombardini.cz/lombardini-mot ... duchem.php


Tedy zabudovat si do lodě vzduchem chlazený motor, to už je odvaha. Aby jsi to uchladil, musíš mít přísun chladícího vzduchu, což u vestavby je problém, a potom jsou daleko hlučnější, než vodnící. A stejně do lodě vodu přivést musíš kvůli výfuku. Když zabudovávat, tak jedině vodníka.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » čtv úno 24, 2011 2:28 pm

Zajimalo by mne co SPS na tenhle vynalez.Pokud to zapisou tak uz musi zapsat i marinizovanou sekacku.A zajimalo by mne CE jak to maj vyreseno jestli jen CE motoru a nohu nikdo neresi ? tak pak je to nejsnazsi cesta k privesaku. :?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv úno 24, 2011 7:11 pm

Vážení, pokud by jste si místo vlastních úsudků přečetli co k tomu uvádí výrobce t.j. CzechMarine Č. Buď., tak by jste nemuseli vymýšlet vlastní hypotézy. Uvádějí, že je
to určené pro vodní plochy s chovem ryb a drůbeže, kde je voda silně znečištěná krmivem a trusem a proto se ucpává systém vodního chlazení motoru. Ten hliníkový plech
pod motorem je proti úniku oleje a benzínu do vody. Jak prosté. Měli to v loni na výstavě v Praze a vyrábějí to sami. O tom z USA s tímto motorem neměli tušení.
Osobně to považuji za vhodné řešení, protože odpichovat bidlem krmivem naloženou velkou pramici není žádný med. Akorát ten z USA má lépe vyřešenou kapotáž
s odvodem teplého vzduchu. Bohužel oba jsou vzhledem k použití materiálu motoru určeny pouze na sladkou vodu.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 24, 2011 7:23 pm

musím s tatasem souhlasit je to atyp proto stojí tolik. a je určený pro špatné podmínky je jasné,že na plachtnici si ho nekoupím proč? Ale ten kdo ho potřebuje rád novinku uvítá. Nebo bude možná za půl roku nasr......j čert ví :crazy:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv úno 24, 2011 7:32 pm

Ono vzduchem chlazenou 5tku ( nebo o něco silnější) vyrábí pro rybáře a spol. více výrobců včetně těch renomovaných. Akorát jí moc neinzerujou, ale už jsem to někde u prodejců v zahraničí zahlédl. Cena je tam vždy o něco vyšší než u "normální" 5 tky.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv úno 24, 2011 7:37 pm

tataS píše:Vážení, pokud by jste si místo vlastních úsudků přečetli .................. Měli to v loni na výstavě v Praze a vyrábějí to sami. O tom z USA s tímto motorem neměli tušení.


Neco precist zvladnu ale jinak se divam hlavne na obrazky ;) , a kdyz se tak na ne divam, tak konstatuji, co vidim.
Kdyz se podivam na stitek nad ventilatorem (na hornim deklu) treba tady:
http://www.czmarine.cz/Lodni%20motor%20 ... BDfuku.jpg

tak z toho co vidim, bych ale usoudil, ze agregaty nakupuji a jestli je montuji na vlastni nohu, to nemohu posoudit.
Ale bylo by to pochopitelne. Proc by delali vlastni agregat, kdyz se da urcite levneji nakoupit.
Proto jsem se taky vyjadril pouze k agregatu. Tezko se da predpokladat, ze by na ten dekl nalepili americky stitek jen tak pro zabavu.

Ahoj. Pavel
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » čtv úno 24, 2011 9:08 pm

Ty motory jsou Briggs- Stratton - takže opravdu marinizovaná sekačka a ty nohy jsou z nějakých starých demontovaných motorů. Mluvil jsem vloni na výstavě v Praze s vystavovatelem a dal mi i CD s nabídkou.

Svobodák byl rychlejší .
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Vzduchem chlazené.

Příspěvekod samoliter » čtv úno 24, 2011 9:59 pm

Amíci dělají taky levné, malé, lehké, vzduchem chlazené motory tady: http://www.smalloutboardengines.com/ . V oddíle FAQ tam píšou, že jen pro lehčí lodě.
Co se týče chlazení, tak píšou, že po hodině jízdy je třeba 3 min chladit.
Tyto malé motory kvůli váze jsou zřejmě vhodné spíše na loďku pro rybáře. samoliter.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát úno 25, 2011 8:16 am

To Tatas: Prečo si myslíš, že ten motor je iba na sladkú vodu? Podla fotiek je tam použitá noha-prevodovka zo Selvy.
Žeby kupovali len odliatky bez patričnej povrchovej úpravy?
Kvôli cene ten motor je pre bežné účely nezaujímavý, ale taký motor by som kludne mohol doma vyrobiť, stačí nejaká funkčná prevodovka, motor B&S kúpíš hocikde a potom treba vyriešiť spojenie noha-motor a jednoduchý, lacný závesný motor je na svete.
Mohol by som použiť aj modernejší motor napr. Hondu. Na Dunaji jazdí ešte kopa starých, Ruských motorov, kde by sa pôvodný agregát dal nahradiť takýmto spôsobom.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů