přeprava jolového křižníku za osobákem?

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

přeprava jolového křižníku za osobákem?

Příspěvekod hansgruber » úte bře 01, 2011 5:20 pm

Ahoj

moc prosím o radu. Koupil jsem na ebay v Němcích loď dle mých možností a představ. :shock:
viz ebay doufal jsem, že mě dají alespoň 14 dní na odvoz, ale lpí si na 7 dnech takže jsem dost v presu. Tož dotaz zní: délka asi 7m váha prý okolo 500kg. Dovezu toto sám za osobákem pokud si někde půjčím platák na auta? Golf Variant dle techničáku hmotnost 1900 a povolená hmot. přívěsu brzděného 1300. Řidíčák mám pouze B.

děkuji moc za jakékoli rady H.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 5:57 pm

A kolik má ten Golf pohotovostní hmotnost dle TP?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 01, 2011 6:01 pm

Co bys to neodvezl. Vezmi si motorovou pilu a nařež si to na menší kusy a stačí ti malý vozík. Vyschlé dřevo pěkně hoří. jo loď to hezá je,ale musí se dostat do původního stavu se stejnýho materiálu. jinak by to byla prasárna. :good: :cry:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte bře 01, 2011 6:06 pm

Dovezieš, prečo nie? Len daj pozor aby mal plaťák max. 1300.
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » úte bře 01, 2011 6:09 pm

mno v techničáku píšou přesně toto

hmotnost F1 nejvetší technicky přípustná F2 povolená G provozní F3 soupravy

1900/1900/1395/3200

co z toho je pohotovostní nemám představu :roll:
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » úte bře 01, 2011 6:12 pm

takže platák včetně lodi musí mít do 1300 chápu správně?

to geus - já umím dělat stejně jen se dřevem takže to ani jinak spravit nepůjde ;)
navíc mám rád starý věci takže původní vzhled je pro mě podmínka
Naposledy upravil(a) hansgruber dne úte bře 01, 2011 6:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 6:14 pm

pohotovostní = provozní, tudíž 1395kg.

Takže s Bčkem můžeš táhnout vlek o maximální přípustné hmotnosti 1395kg, ale pohotovostní hmotnost vleku (hmotnost vleku když by tě cestou zvážili) nesmí přesáhnout 1300kg.

1900 + 1395 = 3295Kg - jsi do 3,5tuny a vlek má stejnou maximální hmotnost jako pohotovostní hmotnost auta

a 1300kg pohotovostní vleku tam jsi omezen že auto může táhnout 1300kg

Takže bych ti doporučil, sehnat si bržděnej vlek, kterej bude mít maximální hmotnost 1300kg a můžeš s tím vklidu jet. (předpokládám, že vleky budou typovat po 100kg hmotnosti a 1400kg už je přes tvojí možnost)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte bře 01, 2011 6:18 pm

Gratuluji ke koupi, i když bych řekl, že Tě čeká zajímavé léto :-)

Lepší než plaťák na auta by byl plaťák s rovnou plošinou a pár (tedy dva nebo tři páry) starých pneumatik. Když se podíváš na fotky, tak sice sedí na plaťáku na auta, ale ve dvou kolíbkách, které ty nemáš.

Nezapomeň na kurty, ale spoň dvě by měly mít platný atest (koupíš na pumpě, cca 800 Kč). Němečtí policajti jsou na tohle hákliví, zvlášť u polských a českých aut.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 01, 2011 6:26 pm

Tak to jsi mě potěšíl,že to dáš do původního stavu.Ona si to zaslouží. Bude to sice fuška,ale bude to stát za to. Jinak Ty máš auto kde smíš táhnout 1300kg. takže klidně můžeš mít plaťák na 2 tuny. V tomto případě se počítá váha okamžitá!!!! Vezmeš plaťák váží dle papírů třeba 500kg tak 800kg může být náklad. Ty jsi omezen váhou na kouli a nic neporušíš. a kyž je plaťák 2tuny 500 váží tak může mít 1500 náklad to je informace. Stejně když němci chtějí tak tě zváží a docela rádi. ja na kurtování jsou háklivý to jo. ale když vidí že to máš pěkně zakurtované čistí atd. jsou (hodní i pokecají)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 01, 2011 6:27 pm

Pohotovostní se nerovná provozní. Nechce se mi to přepisovat. Koukni sem.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pohotovost ... st_vozidla
Naposledy upravil(a) bobes dne úte bře 01, 2011 6:28 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » úte bře 01, 2011 6:27 pm

moc díky za všechny rady moc jste pomohli. Felixi, díky, značnou zásluhu máš ty :) díky tvému doporučení a informacím v jiném vláknu jsem se rozhodl právě pro jollu, takže už se těším na jaro, léto,podzim, zimu ....
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte bře 01, 2011 6:40 pm

Jestli Tě to zahřeje u srdce, tak máš stejnou loď jako Albert Einstein :-)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 6:44 pm

podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Takže maximální hmotnost vleku nemůže mít kolik chce, ale jen do pohotovostní hmotnosti auta !!! Okamžitá hmotnost vleku rozhoduje pokud máš Ečko
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte bře 01, 2011 6:54 pm

Bacha, čtěte lépe. Má v techničáku souprava 3200kg. Přes to nejede vlak.
Starší techničáky toto nemají.....což je částečnou výhodou.....
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 6:59 pm

Však jsem psal, že vlek max 1300kg, pak je i souprava do 3,2tuny (1900 + 1300 = 3200)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 01, 2011 7:05 pm

Však já jsem to myslel pochopitelně s tím ,že mám ečko tak je jasné že se počíta okamžitá hmotnost
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 7:14 pm

Ale on má jen Bčko !!
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte bře 01, 2011 7:15 pm

Zajímalo by mně, jestli když píšeš že máš Béčko, zdali máš k němu i Ečko, jinak můžeš tahat maximálně 750 kg :?
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » úte bře 01, 2011 7:25 pm

Felix píše:Gratuluji ke koupi, i když bych řekl, že Tě čeká zajímavé léto :-)

Hansgrubere, nepoteče do ní trochu? :)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 7:30 pm

maxik1958 píše:Zajímalo by mně, jestli když píšeš že máš Béčko, zdali máš k němu i Ečko, jinak můžeš tahat maximálně 750 kg :?


Přečti si můj příspěvek výš! Není pravda to co píšeš, i s Bčkem může tahat vlek nad 750kg, v jeho případě až do výše 1300kg, pokud nepřesáhne 3,5t a maximální hmotnost vleku nepřesáhne pohotovostní hmotnost auta, je to tam napsáno jasně a je to zkopírováno z metodického pokynu MDČR volně přístupného na jejich stránkách.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 01, 2011 7:32 pm

A může i reichu???
Uživatelský avatar
hansgruber
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: sob úno 20, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: pecka okr. jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hansgruber » úte bře 01, 2011 7:39 pm

no právě že já mám jen to Béčko !!!
jinak ta díra vůbec nevadí sme to koupili za tak dobrou cenu, že si můžem dovolit platit jednoho co to bude vylejvat hrníčkem ven a vlastně to může vylejvat přímo tou dírou.


Měl jsem za to že právě odstavec c) poudá o celkový 3500 v mém případě ale 3200 takže jsem ted dokonale zmatenej takže a) 750 nebo těch 3200- 1900 = 1300 ?
opakuji mám pouze B

tohle je opravdu o tom jak si to kdo vyloží, ten paragraf si zkrátka trochu odporuje
káždopádně budu věřit charlimu a jedu! budu si hlídat těch 1300
a budu doufat, že v Němcích znajou též naše písmenko c)
Naposledy upravil(a) hansgruber dne úte bře 01, 2011 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte bře 01, 2011 7:44 pm

to geus: Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

to hansgruber: ty můžeš s Bčkem a tvým golfem táhnout 1300kg

Přečtě te si to pořádně !!! Pro úplnost sem dám celý ten metodický pokyn, i když už tu na fóru je mockrát.


Věc:
Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav


S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).



JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky


Tady už není o čem pochybovat, pořádně přečíst, raděj dvakrát a je to úplně jasné!
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte bře 01, 2011 8:01 pm

[mod="Libor"]A dost !
Už je to tu po stopadesáté...
Tady jsem slíbil, že to budu odkazovat kam patří... modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=89493#89493

Toto je první varování. Pak už ty řidičáky pořád dokola budu bez vysvětlení mazat.

Jestli někdo neumí číst, nemá tady co dělat ![/mod]
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 01, 2011 8:04 pm

To by se mělo přidat mezi Murphyho zákony. " Každé téma na JI skončí dříve či později u řidičských průkazů respektive skupiny E ". :D
Libor byl naštěstí rychlejší.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů