Převodový olej
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Převodový olej
Ahoj,
jak často by se měl měnit převodový olej u závěsného motoru?
Jsem ho měnil po dvou sezónách a vypouštěl jsem ho jak novej.
Rosťa.
jak často by se měl měnit převodový olej u závěsného motoru?
Jsem ho měnil po dvou sezónách a vypouštěl jsem ho jak novej.
Rosťa.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
V návodech bývá napsané že po 100 hodinách nebo 6 měsících,
taky mi to připadá ujeté, když je ten olej beze změny.
Ale bude záležet na stáří motoru. Co je zásadní, aby v oleji nebyly stopy vody, příp. ve formě bílé emulze. Čím je motor starší, tím více hrozí poškození simeringu. U starého motoru jsem raději ten simering preventivně vyměnil.
Osobně měním olej každý rok, pro jistotu.
Když chci mít jistotu, že tam není voda, musím jej vypustit, no a pak už tam stejně naliju nový. Někteří prodejci tvrdí, že to musí být speciální marine olej. Ovšem výrobce nic takového nepíše - pouze druh oleje GL4 nebo SAE90.
Tak si myslím, že je to jen obchodní tah prodejců, jak prodat ten olej 3x dráž.
V Avaru mi prodali běžný OMV, o určení pro marine ani slovo. V prodejně autodílů jej dostanu za 150/1litr, což je na 5 let.
taky mi to připadá ujeté, když je ten olej beze změny.
Ale bude záležet na stáří motoru. Co je zásadní, aby v oleji nebyly stopy vody, příp. ve formě bílé emulze. Čím je motor starší, tím více hrozí poškození simeringu. U starého motoru jsem raději ten simering preventivně vyměnil.
Osobně měním olej každý rok, pro jistotu.
Když chci mít jistotu, že tam není voda, musím jej vypustit, no a pak už tam stejně naliju nový. Někteří prodejci tvrdí, že to musí být speciální marine olej. Ovšem výrobce nic takového nepíše - pouze druh oleje GL4 nebo SAE90.
Tak si myslím, že je to jen obchodní tah prodejců, jak prodat ten olej 3x dráž.
V Avaru mi prodali běžný OMV, o určení pro marine ani slovo. V prodejně autodílů jej dostanu za 150/1litr, což je na 5 let.
No, těch 100 hodin jsem myslel, že platí pro motorovej.
O tom marine oleji jsem někde četl, že by měl být ekoligicky snadno odbouratelnej ( v případě úniku do vody).
A taky že by měl mít nějaký lepší vlastnosti mazání v případě vniknutí vody do oleje..
Tohle asi zdůvodňuje tu cenu. Otázka jestli to je taky pravda.
O tom marine oleji jsem někde četl, že by měl být ekoligicky snadno odbouratelnej ( v případě úniku do vody).
A taky že by měl mít nějaký lepší vlastnosti mazání v případě vniknutí vody do oleje..
Tohle asi zdůvodňuje tu cenu. Otázka jestli to je taky pravda.
Olej v převodovce kontroluju každý rok na konci sezóny. Vyšroubuju šrouby a nechám vypustit trochu oleje ,abych měl jistotu ,že tam není voda a doplním jen to co sem vypustil. No a měním olej jednou za dva roky a zatim bez problémů. Stačí namotat kus něčeho na vrtulu a může se poškodit gufero. Opracoval sem tak už vlasec který se dostal na hřídel a poškodil gufero. Tak si to kontroluju projistotu.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Tak ako píše PavelK vlasec teda sylon či damyl je sviňa. Aj mne sa stalo že pri rýchlej jazde motor sa začal dusiť. zastavil som sa motor von, ale som nevidel žiadný problém. Až doma som zbadal, že je tam namotaný sylon od rybárov. Gufero je väčšinou dvojité, takže malo by vydržať takéto poškodenie. Kontrolu robím vždy pred akciou a olej v prevodovke mením po každej sezóne bez ohľadu na motohodiny. Je to zanedbateľná finančná čiastka, tak prečo by ten motor nemal prísť na svoje.
To Rosta: aký máš motor?
To Rosta: aký máš motor?
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Rozměry a provedení simeringu se budou dost lišit podle výrobce motoru,
Každopádně tam není možné použít běžné simeringy, je tam tlaková voda. Neriskoval bych to.
Např. u přívěsu s nímž vjíždím do vody se taky nehodí běžné simeringy, neudrží tlak vody.
Pokud se pamatuji tak u hondy nebyla cena nějaká závratná. Zkus se zeptat u Yamahy.
Každopádně tam není možné použít běžné simeringy, je tam tlaková voda. Neriskoval bych to.
Např. u přívěsu s nímž vjíždím do vody se taky nehodí běžné simeringy, neudrží tlak vody.
Pokud se pamatuji tak u hondy nebyla cena nějaká závratná. Zkus se zeptat u Yamahy.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
No já dával na Yamaháckou nohu gufera klasický, co se dají běžně koupit, jen z nerez pružinkou (cca 90kč/ks) to venkovní a je to v pohodě. Origo jsou cca 4x dražší.
A nevím, proč by běžný gufero neudrželo tlak vody z venčí a on zas tak velkej tlak to nebude a u vleku s kterým zajedeš do vody taky žádnej extra tlak není, pokud ho tedy nepotápíš hodně hluboko. Bych řekl, že v motoru jsou na oleji daleko větší tlaky a gufera to udržej.
A nevím, proč by běžný gufero neudrželo tlak vody z venčí a on zas tak velkej tlak to nebude a u vleku s kterým zajedeš do vody taky žádnej extra tlak není, pokud ho tedy nepotápíš hodně hluboko. Bych řekl, že v motoru jsou na oleji daleko větší tlaky a gufera to udržej.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
No do vody potápím vlek tak asi 1m (kola), měl jsem tam nové simeringy a voda se tam dostala.
Dal jsem dotaz na výrobce přívěsů a ten mi sdělil, že běžné simeringy jsou odolné pouze proti stříkající vodě.
Pokud se to má ponořit, musí se použít jiné druhy, tzv. tlakové simeringy.
Když jsem měl po dvou sezonách ložiska KO, raději jsem objednal ty tlakové simeringy, stály asi 250Kč/kus.
Od té doby už jsem pod víčkem kapky vody nenašel. Do vody vjíždím asi tak 6-8x za sezónu.
A to výměna ložisek v kole přívěsu je celkem legrace oproti poškození převodovky v noze motoru.
Z toho plyne můj názor.
Dal jsem dotaz na výrobce přívěsů a ten mi sdělil, že běžné simeringy jsou odolné pouze proti stříkající vodě.
Pokud se to má ponořit, musí se použít jiné druhy, tzv. tlakové simeringy.
Když jsem měl po dvou sezonách ložiska KO, raději jsem objednal ty tlakové simeringy, stály asi 250Kč/kus.
Od té doby už jsem pod víčkem kapky vody nenašel. Do vody vjíždím asi tak 6-8x za sezónu.
A to výměna ložisek v kole přívěsu je celkem legrace oproti poškození převodovky v noze motoru.
Z toho plyne můj názor.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Ono taky záleží jak tam teo gufero máš daný. Jelikož v kole na vleku je daný pružinkou dovnitř k ložiskům, kde je kvůli tomu aby se nedostalo ven mazivo od ložisek, tak z druhé strany samozřejmě nedrží tlak, takže to tam nateče.
Ale u té převodovky jsou gufera dvě, alespoň tedy já je tam měl (Yamaha to tak v 86roce montovala) a znovu je tak dal. Jedno gufero pružinou do převodovky, drží olej a druhé hned za ním, ale obráceně, pružinou ven, do vody a to zas drží vodu aby nešla do převodovky. Takže tam se nic stát nemůže. Je to vyzkoušené a funkční. Zrovna tak byli gufera u převodovky na hřídeli od motoru, jedno drželo olej z převodovky, druhé možné vniknutí vody od vodní pumpy.
Ale u té převodovky jsou gufera dvě, alespoň tedy já je tam měl (Yamaha to tak v 86roce montovala) a znovu je tak dal. Jedno gufero pružinou do převodovky, drží olej a druhé hned za ním, ale obráceně, pružinou ven, do vody a to zas drží vodu aby nešla do převodovky. Takže tam se nic stát nemůže. Je to vyzkoušené a funkční. Zrovna tak byli gufera u převodovky na hřídeli od motoru, jedno drželo olej z převodovky, druhé možné vniknutí vody od vodní pumpy.
No, ještě by mě zajímala jedna, tedy dvě věci.
Kde bych mohl sehnat katalog dílů na yamahu 4 hp 4 takt model 2001?
Ideálně něco, jak má kamarád na motor a převodovku na traktor, tzn. kde by to bylo rozkreslený se všema součástkama a dílama vč čísel.
A taky kde nejlíp kupovat díly. Do teď jsem to řešil přes jednoho servismena, ale je to zdlouhavý. Něco víc na přímo.
Kde bych mohl sehnat katalog dílů na yamahu 4 hp 4 takt model 2001?
Ideálně něco, jak má kamarád na motor a převodovku na traktor, tzn. kde by to bylo rozkreslený se všema součástkama a dílama vč čísel.
A taky kde nejlíp kupovat díly. Do teď jsem to řešil přes jednoho servismena, ale je to zdlouhavý. Něco víc na přímo.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Rosta95 píše: kde nejlíp kupovat díly. Do teď jsem to řešil přes jednoho servismena, ale je to zdlouhavý. Něco víc na přímo.
Osobně jsem hledal dovozce (mám Hondu), ten by měl dodávat běžně díly. Hondu dováží BG technik v Praze, byli docela přívětiví, i když jsem chtěl díly na motor 20let starý, asi za tři dny mi došel balíček s díly poštou. Spoléhat na různé servisy se mi neosvědčilo.
Yamaha má taky v Praze oficiálního dovozce, obrátil bych se na ně.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Na Yamahu mohu vřele doporučit Yamaha Ži+Ži s.r.o. Lipník nad Bečvou. Rychlé reakce po mejlu, zaslali mi i katalog náhradních dílů a zboží dodávají do tří dnů. A i na 25let starej motor seženou veškeré díly. http://www.yamaha-zizi.cz
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Charlie píše:Mě u 9.9HP čtyřtaktu gufera nahradit šli. Jen sehnat s nerez pružinkou chvilku trvalo. V originále jsem tam měl dvě, i podle katalogu náhradních dílů. A mě tam voda může jen kolem hřídele vrtule, ostatní mám bez vody.
Viky, s tím, kudy ti nateče do nohy, se mýlíš. Nejen okolo hřídele vrtule, ale i na svislé hřídeli jsou pod vodní pumpou dva simmeringy ( yamaha ) a dál je v tělese pumpy u Yamahy „O“ kroužek těsnící řadicí tyčku. Ostatně to tak, nebo obdobně, mají všechny přívěsné motory.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host