Napajeni NB z externiho AKU
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Napajeni NB z externiho AKU
Na chate mam ekektriku jen ze solarnich clanku a tak musim setrit. Mini NB jsem pripojoval na menic z 12V na 230 V a zmeril jsem proud odebirany z AKU a neveril jsem ocim.....Bralo to 6.5A. Tak jsem si koupil menic z 12V na 15V-24 V
http://www.gme.cz/cz/search/?q=mw2173&w=11111
a pri nastaveni na 19V ( to dava napajec NB ) to bralo proud 5.5A . Tak bych si moc nepomohl. Na tom menici je prepinac a tak jsem zacal snizovat nepeti a kontroloval odber proudu. Pri prepnuti na 16V proud spadnul na 1.5A. Sledovanim indikatoru vnitrnich AKU v NB to ukazalo ze to prestalo vnitrni AKU dobijet, ale take to z nej neodebira energii. tak to ukazuje na to ze nabijeni vnitrnich AKU v NB ma malou ucinost. Takze i jen kratky provoz NB na vnitrni baterky je zbytecne seradeni elektrikou. U vetsiho NB to bude jeste horsi. Nektere starsi NB jedou i pri napajeni primo z 12V, jen u nekterych se musi vyndat vnitrni AKU.
http://www.gme.cz/cz/search/?q=mw2173&w=11111
a pri nastaveni na 19V ( to dava napajec NB ) to bralo proud 5.5A . Tak bych si moc nepomohl. Na tom menici je prepinac a tak jsem zacal snizovat nepeti a kontroloval odber proudu. Pri prepnuti na 16V proud spadnul na 1.5A. Sledovanim indikatoru vnitrnich AKU v NB to ukazalo ze to prestalo vnitrni AKU dobijet, ale take to z nej neodebira energii. tak to ukazuje na to ze nabijeni vnitrnich AKU v NB ma malou ucinost. Takze i jen kratky provoz NB na vnitrni baterky je zbytecne seradeni elektrikou. U vetsiho NB to bude jeste horsi. Nektere starsi NB jedou i pri napajeni primo z 12V, jen u nekterych se musi vyndat vnitrni AKU.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
To jestli je to v norme jsem neresil.
Pro me je dulezite zjisteni ze kdyz me NB v rezimu nabijeni vnitrniho AKU bere 6.5A, tak snizenim napeti prestane nabijet a se stejnou energii kterou by vzal za hodinu me to jede 4 hodiny.
Podobne to bude u male TV s vnitrnim AKU. Ja mam TV uhlopricku 48 cm a bere me 1.5A. Soused ma malou,tak 20 cm s vnitrnim AKU a bere take 1.5A.
Tim jsem chtel poukazat na skutecnost ze neco takoveho nechat bezet z vnitrnich AKU a potom to dobijet z 12V je zbytecne mrhani elektrikou. Asi si to kazdy nezmeri a tak se to na lodi kde se vede boj s elektrikou muze hodit. Aby neco zbytecne nezralo elektriku.
Pro me je dulezite zjisteni ze kdyz me NB v rezimu nabijeni vnitrniho AKU bere 6.5A, tak snizenim napeti prestane nabijet a se stejnou energii kterou by vzal za hodinu me to jede 4 hodiny.
Podobne to bude u male TV s vnitrnim AKU. Ja mam TV uhlopricku 48 cm a bere me 1.5A. Soused ma malou,tak 20 cm s vnitrnim AKU a bere take 1.5A.
Tim jsem chtel poukazat na skutecnost ze neco takoveho nechat bezet z vnitrnich AKU a potom to dobijet z 12V je zbytecne mrhani elektrikou. Asi si to kazdy nezmeri a tak se to na lodi kde se vede boj s elektrikou muze hodit. Aby neco zbytecne nezralo elektriku.
Jo, zajímavé téma Béďo.
Abych pravdu řekl, myslel jsem že rozdíl mezi odběrem měniče 12/230 a napáječem 12/19 je větší. Pokud nejsou baterie na lodi v excelentním stavu, nedoporučuji až nedovoluji měnič užívat, pokud nejede motor.
Já mám také jako rezervu tuším 150W Voltcraft, ale veškeré napájení mám zařízené přímo z 12V. I NTB. Na loď mám Aspire One a ten mě vydrží v provozu 10 hodin. Takže většinou celý týden. Nebo jej dotluču když jednou za týden jsme někde na elektrice.
Ale co by mě zajímalo, jak máš technicky vyřešené měření Ampérů. Způsob zapojení mě je jasný, multimetr mám. To překlemováváš nějakými dráty s krokodýlky? Případně ještě doporučený průřez drátu. I na 23OV. Docela bych si to aj poměřil.... pls
Abych pravdu řekl, myslel jsem že rozdíl mezi odběrem měniče 12/230 a napáječem 12/19 je větší. Pokud nejsou baterie na lodi v excelentním stavu, nedoporučuji až nedovoluji měnič užívat, pokud nejede motor.
Já mám také jako rezervu tuším 150W Voltcraft, ale veškeré napájení mám zařízené přímo z 12V. I NTB. Na loď mám Aspire One a ten mě vydrží v provozu 10 hodin. Takže většinou celý týden. Nebo jej dotluču když jednou za týden jsme někde na elektrice.
Ale co by mě zajímalo, jak máš technicky vyřešené měření Ampérů. Způsob zapojení mě je jasný, multimetr mám. To překlemováváš nějakými dráty s krokodýlky? Případně ještě doporučený průřez drátu. I na 23OV. Docela bych si to aj poměřil.... pls
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Jardo asi tak jak pises. kdyz bude AKU v NB nabity, tak nebude brat proud. Ja mam na NB indikator napajeni, ukazuje stav AKU v procentech, a symbol sitoveho napajeni a stahuju napeti az me ten synbol sitove napajeni zmizi a kontroluju si jestli me nemizi procenta z nepeti AKU.
Baharisi ja mam na zasuvce dratm y a banankama a ty pripojuju primo na AKU, kde mam na medenem plechu pristrojove zdirky. Merim starym AVOMET I , ma vyhodu ze nepotrebuje baterku. Potom tam strcim menic 12V na 19V a zmerim proud, potom tam strcim menic 12V na 230V a zmerim naprazdno a potom s napajecem NB a zase zmerim proud, na strane 230V nemerim. Staci merici snury tak 0.5 mm2
Zmer to s nabitym AKU a nech to nejakou dobu bezet aby AKU ukazoval 100% a potom s AKU i castecne vybitym.
Baharisi ja mam na zasuvce dratm y a banankama a ty pripojuju primo na AKU, kde mam na medenem plechu pristrojove zdirky. Merim starym AVOMET I , ma vyhodu ze nepotrebuje baterku. Potom tam strcim menic 12V na 19V a zmerim proud, potom tam strcim menic 12V na 230V a zmerim naprazdno a potom s napajecem NB a zase zmerim proud, na strane 230V nemerim. Staci merici snury tak 0.5 mm2
Zmer to s nabitym AKU a nech to nejakou dobu bezet aby AKU ukazoval 100% a potom s AKU i castecne vybitym.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Wlady píše:Mám jí už dva roky přímo od zastoupení HP, ale měla by to být tato
Jmenuje se 90W Smart AC/Auto/Air Combo Ad EURO, číslo snad (jediné, které je uvedené na obalu) AJ652AA
Wlady
Google nasel stranku odkazu, kde se to da koupit, cenu, ale nikde ani carka o napetich nic. Jen je zminka ze se to da pomoci prepinace upravit pro napajeni z letadla, nekde je asi 27V. Jake to ma vstupni napeti, ma to i vstup 230V ?, Na obrazku je jen autozastrcka a na druhem konci je konekktor do NB.
Cena je trojnasobna proti tomu co jsem koupil ja
Mozna jsou v baleni adaptery dva, jeden na napajeni z 230V a druhy pro napajeni z 12V
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Našel jsem ten adaptér na Alze. http://www.alza.cz/hp-napajeci-ac-auto- ... .htm#popis
- karf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 301
- Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
- Reputace: 1
- Kontaktovat uživatele:
Beda píše:To jestli je to v norme jsem neresil.
Pro me je dulezite zjisteni ze kdyz me NB v rezimu nabijeni vnitrniho AKU bere 6.5A, tak snizenim napeti prestane nabijet a se stejnou energii kterou by vzal za hodinu me to jede 4 hodiny.
Asi to pořád dost dobře nechápu. Pokud máš NB z domova vybitý a na chatě jej připojíš, tak bude dobijet baterku a po dobití by měl odebírat výkon jen pro svůj běh. Nebo jsi změřil těch 6.5A i v případě, že NB hlásí nabitou baterku (třeba i info ve windows nebo co máš za OS)? Pak teprve nebude něco v pořádku.
Navíc pokud NB má možnost dobijet (je připojen na adaptér), tak energií nijak nešetří (výkon procesoru, grafiky, vypínání disku...). Z tohohle důvodu je pro šetření energií skoro lepší adaptér nepřipojovat.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ja si s tim hraju treti den.NB byl vybity na ??%, nedival jsem se, ale asi po hodine dobijeni to ukazovalo 50%, tak by to jeste minimalne hodinu jelo a na to nabijelo + provoz NB by to vzalo 13Ah. .Ted jsem u elektriky a mam nabito na 100%, tak az dojdu na chatu, zmerim to a nejspis to bude brat 1.5A. Kdyz mu stahnu napeti na 15V , tak NB bere 1.5A ( nenabiji ) a tak za stejnou energii me pojede neco pres 8 hodin. Tak nechat bezet NB na vnitrni baterii a potom ho dobijet z palubniho AKU je zbytecne mrhani elektriky. To samo plati tam kde neni moznost NB dobijet ze site. Nekdo kazdy den na vecer zakotvi u elektriky a muze dobijet, nekdo je na mori nekolik dni i tydnu, tak musi s elektrikou setrit. Ono je to pripad od pripadu jinak.
Jeste k te cene , to co jsem si koupil, tak jsem si jeste prikoupil v GM elektronic solarko 10W a jeste nejaka stovka zbyla. U toho HP se asi plati za znacku. To je ale muj nazor. Oboje bude delano v Honkongu.
Jeste k te cene , to co jsem si koupil, tak jsem si jeste prikoupil v GM elektronic solarko 10W a jeste nejaka stovka zbyla. U toho HP se asi plati za znacku. To je ale muj nazor. Oboje bude delano v Honkongu.
Naposledy upravil(a) Beda dne pát srp 05, 2011 7:19 pm, celkem upraveno 1 x.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Beda: V odkazu, který jsem tam dal já je celá galerie obrázků a je tam zobrazena i konfigurace pro zapojení do 220V. Ostatně je to uvedeno i v názvu té nabíječky (AC). To co sem dal JardaF je určitě totéž, jen ošidili obrázky.
Když si v mém odkazu rozklikneš "kde koupit", najdeš tam nabídky v různých cenách a i s lepším popisem. Většina má ovšem stejně ošizenou fotogalerii jako Alza, proto jsem ve snaze o co největší názornost použil ten univerzální odkaz.
Napětí ani odběry proudu jsem neřešil, nicméně mám v praxi (právě z lodě) ověřeno, že v "leteckém" režimu to skutečně nedobíjí, jen saturuje provoz, jak je uvedeno i v návodu. Pro mě je to dostačující, protože to funguje přesně tak, jak se snažíš svépomocí dokázat a ověřit. Prostě to odebírá právě jen potřebné minimum. Čísla pro mě nejsou tolik důležitá, protže s tím stejně nic moc nenadělám, jen mohu NB nastavit na nižší výkon i odběr.
A že je cena podstatně vyšší než u běžné abíječky je myslím vzhledem ke konstrukci a funkci poměrně pochopitelné... Ale jasně, že je to "product of China", i když se značkou.
Wlady
Když si v mém odkazu rozklikneš "kde koupit", najdeš tam nabídky v různých cenách a i s lepším popisem. Většina má ovšem stejně ošizenou fotogalerii jako Alza, proto jsem ve snaze o co největší názornost použil ten univerzální odkaz.
Napětí ani odběry proudu jsem neřešil, nicméně mám v praxi (právě z lodě) ověřeno, že v "leteckém" režimu to skutečně nedobíjí, jen saturuje provoz, jak je uvedeno i v návodu. Pro mě je to dostačující, protože to funguje přesně tak, jak se snažíš svépomocí dokázat a ověřit. Prostě to odebírá právě jen potřebné minimum. Čísla pro mě nejsou tolik důležitá, protže s tím stejně nic moc nenadělám, jen mohu NB nastavit na nižší výkon i odběr.
A že je cena podstatně vyšší než u běžné abíječky je myslím vzhledem ke konstrukci a funkci poměrně pochopitelné... Ale jasně, že je to "product of China", i když se značkou.
Wlady
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti