PROBLEMATIKA LODÍ, JEJICH POHONŮ APOD.

Patří sem různé tipy a témata zatím nezařazená, nemající dosud samostatnou sekci kdekoli ve foru, v případě nahromadění určitého tématu bude sekce zřízena.
Pokud nevíte kam s novým tématem, vložte sem.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
petrr
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

PROBLEMATIKA LODÍ, JEJICH POHONŮ APOD.

Příspěvekod petrr » ned srp 28, 2011 4:12 pm

Dobrý den, stalo se Vám při rozhodování nad volbou koupi vhodného typu lodi (plavidla) nebo při odstraňování problému s jejími parametry, že jste se nesetkal s uspokojivým doporučením, radou apod.? Je to samozřejmě pochopitelné, protože problematika lodí a jejich pohonů, i modelářských, je velmi složitá i pro samotné konstruktéry, natož aby pak pro běžné prodejny a servisy. Rád Vám proto nezávazně a bezplatně poradím, pokud se problém týká volby správného tvaru trupu lodi nebo jejího pohonu, zejména co se týče lodního šroubu. Může to zahrnovat otázky na správný tvar trupu lodi pro určitý druh plavby nebo určitý druh pohonu nebo otázky na správný typ lodního šroubu pro určitý druh lodi. Nejčastěji vzniká problém u volby vhodného typu lodního šroubu, ať už pro zvolení nesprávného průměru šroubu, natož pak tvaru a počtu jeho lopatek, aby co nejlépe odpovídal parametrům trupu plavidla a jeho pohonu. To se projevuje zpravidla tím, že se plavidlo rozjíždí příliš pomalu, dosahuje nízké rychlosti, motor má velkou spotřebu, lodní šroub poškozuje tzv. kavitace nebo dochází k vybracím plavidla při nejvyšších otáčkách motoru. Myslím, že jsem kompetentní Vám v tom pomoct radou, jak takový problém co nejsnáze odstranit. Jsem totiž autorem podle všeho prvního technicky správného druhu lodního šroubu na světě. Vyznačuje se zejména velmi vysokou účinností, což má hlavní význam pro radikální snížení energetických nároků na pohon šroubu, ale i odstraňuje teprve nyní řadu hlavních nedostatků klasických druhů šroubů, byť už uplynulo dlouhých 150 let, co byl poprvé správně použit u lodi dávným vynálezcem chrudimským rodákem Josefem Resselem a následně postupně ve světě do dnešní doby vylepšován rozsáhlou řadou konstruktérů a renomovaných světových firem. Je vhodný či spíše potřebný pro všechny takto poháněné druhy plavidel, jaké si jen lze představit, počínaje miniaturními modely a konče třeba atomovými ponorkami a největšími loďmi světa. Je ovšem taky velmi pravděpodobné, že právě tato absolutní světová špička lodních šroubů se bude jednou sériově vyrábět v několika málo modifikacích i v Česku. Tento příspěvek, v tomto novém tématu, proto neslouží ani tak pro obvyklou diskusi, ale hlavně na podporu toho, aby se revoluční lodní šroub začal taky co nejdříve vyrábět. Aby to konečně byli taky Češi, kteří mají něco výjimečného v tak potřebných, smysluplných a krásných aktivitách, a nebyli to pořád jen ti Američani, Japonci, Němci, Švýcaři apod. Zájemce o radu, nebo i jen tak, mi může nezávazně napsat na atw(zavinac)volny(tecka)cz
Naposledy upravil(a) petrr dne pon srp 29, 2011 11:53 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned srp 28, 2011 11:18 pm

Prosím ťa, čím tento tvoj príspevok podporí aby sa nový druh lodního šroubu začal čo najskorej vyrábať? To mi nejak uniklo. K vynálezu samozrejme gratulujem. Nejaká fotka, alebo nákres o čo ide by nebol?
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon srp 29, 2011 4:03 am

nic ve zlem ale malicko mi to pripomelo dobu po plysaku kdyz se ve dverich stridali prodejci vseho mozneho a hlavne nej...... -dodnes mam odbarvenej koberec po jednom takovem pripravku na cisteni a oziveni barev ale pokud to opravdu funguje-sem s tim-hlasim se jako testovač
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon srp 29, 2011 8:25 am

To Petrr: Tvôj príspevok som čítal s miešanými pocitmi. sčasti mi pripadal ako disertačná práca a ku koncu aj ako volebná orácia.
každopádne Ti závidím Tvôj elán a zanietenosť vymyslieť si niečo nové. Ja na rozdiel od teba asi v živote nič "nevynájdem" som totiž velmi skeptický a stojím nohami pevne na zemi. S mojou chladnou hlavou si ale neviem predstaviť ako môže niekto u nás vymyslieť niečo o čo sa márne snažia renomované firmy s dlhodesaťročnými tradíciami, ich inžinieri-špecialisti ktorí majú na vývoj peniaze a prostriedky. Testovať môžu v praxi, alebo v špeciálných laboratórných podmienkach. Keď sa Ti to naozaj podarilo tak gratulujem a rýchlo si to predaj serióznej firme a potom tu budeš môcť vypisovať ako majitel jachty.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Blahopřeji.

Příspěvekod samoliter » pon srp 29, 2011 8:35 am

Petrre. Máš efektní vstup do fóra.
Jestli je to takový posun v kvalitě a technickém řešení, tak doufám, že to máš už ohlášené na patentovém úřadě ne jako průmyslový vzor, ale jako český, nebo světový patent. Píšeš jen obecné pojmy o Tvém vynálezu, zlepšení.
Zatím Tvůj článek vyznívá spíše jako samochvála? Život mne naučil, že přílišná samochvála..., zkrátka cítim čertovinu. Chválit by Tě měli ostatní. Měl bys dát možnost někomu povolanému, aby Tvůj převratný objev vyzkoušel a ohodnotil.
Uvidíme, snad časem Tvůj bezplatný přínos pro toto fórum ukáže, že jsem se mýlil a pak si rád své mínění opravím. Neurážej se a vítej. samoliter.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pon srp 29, 2011 9:24 am

Ahoj Petrre

jestli chceš,aby Tvůj vynález bral někdo vážně,musíš uvést více podrobností.
Jinak je to jako příspěvek od Járy Cimrmana nebo Dorotky a Klárky.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pon srp 29, 2011 9:36 am

Jo, jo, Dorotka s Klárkou mě napadly nejdříve.
Pak také to, že "lodního šroubu" už se k pohonu lodí dávno neužívá.
"Vynálezce", který to neví ...
Hmmm.
:mad:
Světu mír.

Lynx
Uživatelský avatar
MalyBob
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod MalyBob » pon srp 29, 2011 11:27 am

Dorotka mne napadla ihned po druhé větě, ale nevzpomněl jsem si, že ta druhá slečna byla Klárka :lol:
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pon srp 29, 2011 8:11 pm

Možno všetci kecajú...Stavám loď 9 m, výtlak cca 3,5,t. diesel 50 HP. / na Google.sk TW 28/ /Máš niečo konkrétne čo potrebuješ k prepočtu ? :? :? :?
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příspěvekod samoliter » ned zář 04, 2011 7:03 pm

Občas zabrousím i na plavidla.cz. A ejhle, přesně ten samý příspěvek od pettra.
Anachy ho tam kontaktoval a zveřejnil jeho odpověď. Pokud jste zvědaví, cože revolučního v oblasti lodního šroubu bylo vynalezeno, tak koukněte sem, trochu níže, na příspěvěk od Anachyho: http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=411 . Jak jsem předtím napsal, samochvála ..... samoliter.
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » pon zář 05, 2011 2:45 pm

Nooo tak to je mazec... Vynikající odkaz na Plavidla.cz,kde je odpověď pro potencionálního zájemce. Nechci bejt skeptickej k vynálezům,zejména českých vynálezců,kteří prorazili ale něco mi říká,že po instalaci převratnýho šroubu (F1),budem rádi když si řeknem -a přece se točí-...
Že to bude pastva pro oči (jak je zmíněno v odkaze od Samolitera) ocení asi jen ryby.
Každopádně bych Petrovi doporučil,ať se začne zabejvat vývojem revolučního tvaru kormidelní ploutve F1,která bude schopná přetlačit nevídanej výkon šroubu F1 a poslat loď požadovanym směrem.
Zdaru zdar a síle sílu!!!
Jdu vynálézat novej tvar kostkovýho cukru,páč ten stávající se mi nezdá dost dobrej...
PRWOcK :crazy:
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » pon zář 05, 2011 2:49 pm

Ještě je tady možnost... Že vynálezce ví něco co nikdo jinej,například že voda bude mít do budoucna jinou hustotu,nedej bože skupenství...
Málokterej hlavoun se na počátku svého génia setkal s pochopením ostatních...
Uživatelský avatar
captain65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 24, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod captain65 » pon zář 05, 2011 6:48 pm

viděl jsem na internetu video, kde nasadili na přívěsný motor zařízení složené ze dvou kuželových šroubovic, vzájemně do sebe zapadajících (podobně jako na šroubovém kompresoru)ale nepravidelného profilu (tedy ke konci se zmenšuje prostor na vodu a ta tímto jevem je ven vytlačována velkou silou a tedy i rychlostí. Nechci tady nic rozpoutat, ale nic není na věky a lidi pořád na něčem pracují a kdo ví na co přišel kolega. Bohužel jsem o to video přišel a ačkoliv jsem ho už několikrát hledal tak jsem ho nenašel. Tak sorry ta moje odpověď je spíš takové plácnutí do vody :-)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: PROBLEMATIKA LODÍ, JEJICH POHONŮ APOD.

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 06, 2011 8:53 am

petrr píše:Dobrý den, stalo se Vám při rozhodování nad volbou koupi vhodného typu lodi (plavidla) nebo při odstraňování problému s jejími parametry, že jste se nesetkal s uspokojivým doporučením, radou apod.? ........ Rád Vám proto nezávazně a bezplatně poradím, pokud se problém týká volby správného tvaru trupu lodi nebo jejího pohonu, zejména co se týče lodního šroubu. ....


Prosím tedy o nabízenou radu. Můj motor Honda 50HP s originální vrtlí 11,25 x13 točí 6 tis. Chtěl jsem se dostat s otáčkami trochu níže, aby motor tolik neřval, představoval bych si tak 5 700 ot/min při kterých by podle mne mohl motor ještě mít plný výkon. Cílem bylo získat cestovní rychlost při nižších otáčkách. Originál Honda propeller má jiný tvar listů, nežli běžné spotřební vrtule. Odtokové hrany jsou rovné, plocha listů je menší. Koupil jsem propeller od Michigan wheel se standardním tvarem listů a rozměrem 11/15. Zkouška potvrdila mou obavu, že propeller od Michigan wheel má větší plochu listů a tím menší prokluz a maximální otáčky motoru klesly až na 5 400 ot/min, při kterých již zřejmě motor nedosahuje maximálního výkonu a klesla tak maximální rychlost. Získal jsem tím sice velmi zajímavý režim pro cestovní rychlost, kdy jedu v příjemném kluzu při 4 000ot/min. Ale při plném obsazení je již cítit, že vrtule je na motor moc těžká. Zvažuji úpravu listů propelleru Michigan wheel (zmenšení plochy provedením rovné odtokové hrany po vzoru tvaru listů Honda). Záměrem je zmenšením plochy zvýšit prokluz a tím zvýšit max. otáčky.
S profilem a úhlem listů nic nenadělám, mohu pouze mírně změnit tvar listů a provedení hran na náběžné, obvodové a odtokové hraně. Poraďte prosím, jak stávající propeller vylepšit.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: PROBLEMATIKA LODÍ, JEJICH POHONŮ APOD.

Příspěvekod david » úte zář 06, 2011 9:13 am

ořezat vrtuli, to je hned, ale pak ji taky znovu dobře vyvážit!!!
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » úte zář 06, 2011 9:53 am

To Lubor: Tú vrtulu nerež, radšej si kúp vrtulu s nastavitelnými listami a tam si nastav niečo optimálne. Ideálna a úplne univerzálna vrtula neexsistuje. Vrtulu treba meniť podľa toho ako rýchlo chceš ísť a koľkí ste na lodi atď...
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: PROBLEMATIKA LODÍ, JEJICH POHONŮ APOD.

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 06, 2011 10:35 am

david píše:ořezat vrtuli, to je hned, ale pak ji taky znovu dobře vyvážit!!!

Jo, jo. To je další věc, která mne zatím odrazuje. Máš nějakou radu, jak to udělat, aniž bych musel soustružit speciální unašeč pro vyvažování. Jak se vyvažuje? Předpokládám odbrušováním plochy listu, jako vrtule letecké? Tvar listů musí být u všech stejný.
Naposledy upravil(a) AdsBot [Google] dne úte zář 06, 2011 10:44 am, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 06, 2011 10:43 am

Ozzie píše:To Lubor: Tú vrtulu nerež, radšej si kúp vrtulu s nastavitelnými listami a tam si nastav niečo optimálne. Ideálna a úplne univerzálna vrtula neexsistuje. Vrtulu treba meniť podľa toho ako rýchlo chceš ísť a koľkí ste na lodi atď...

Je mi jasné, že univerzální vrtule není, hledám jen tu svou "optimální".
Vrtule co jsem koupil mi připadá spíše jako polotovar, vysloveně si říká o doladění.
Nastavitelné vrtuli moc nevěřím, úhel na listu každé vrtule je proměnný v závislosti na vzdálenosti od osy otáčení. Nelze tedy pouhým otočením celého listu získat vrtuli s jiným stoupáním, u které bude dodrženo toto základní pravidlo. Tím podle mne bude mít stavitelná vrtule menší účinnost. Možná, že to nemá v malém rozmezí změny stoupání významný vliv, ale je drahá... Občas zahrabu někde na dně a se stavitelnou by to bolelo více.
Uživatelský avatar
captain65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 24, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod captain65 » úte zář 06, 2011 12:54 pm

Stavitelnou vrtuli používám dost dlouho a moje zkušenost je, že protože je lehká a navíc 4 listá, motor je klidnější. když si drcneš o dnou upadne většinou jen jeden list a ten nahradíš a vrtule jede dál. Takže klidně doporučuji. Osobně mám lehký člun z hliníku (MARINE 20 H cca 200 kg a motor MERCURY 75 LPTO asi taky 200Kg Takže obrovský výkon na 400 kg lehký člun. No a nemohl jsme samozřejmě sehnat pevnou levnou vrtuli. Tak proto to řešení s natáčecími listy.

Když jedeme ve dvou -4 lidech vrtule nastavená na nejtěžší je ještě moc lehká, jakmile tam ale naložím 10 lidí tak už jde o poznání hůř z vody, mohla by být klidně lehčí, taktéž když něco tahám na laně.

Takže laborování kolem vrtule bude i u tebe trvat věčně:-) :crazy:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte zář 06, 2011 1:48 pm

[quote="LuborNastavitelné vrtuli moc nevěřím, úhel na listu každé vrtule je proměnný v závislosti na vzdálenosti od osy otáčení. Nelze tedy pouhým otočením celého listu získat vrtuli s jiným stoupáním, u které bude dodrženo toto základní pravidlo. Tím podle mne bude mít stavitelná vrtule menší účinnost. .[/quote]

svatá pravda, už jsem to chtěl taky napsat, ale lenost zvítězila

vyvaživání je problém, mělo by být statické i dynamické, ale jak to provést.

u kvalitní nové vrtule při obrušování plochy listu snadno nakopneš profil a může docházet ke kavitaci. to je snad lepší ji drbat po obvodě, případně na středu - náboji.

já to dělal tak i tak, ale na hrubých Al odlitcích a vyvažoval jen staticky. pak ji roztočil v ruční el. vrtačce na 2500 a koukal, jestli mi s ní moc neklepe :whist:

nevěřil bys, co to je za fukot od vrtule 330/450mm
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 06, 2011 3:07 pm

captain65 píše:Stavitelnou vrtuli používám dost dlouho a moje zkušenost je, že protože je lehká a navíc 4 listá, motor je klidnější. když si drcneš o dnou upadne většinou jen jeden list a ten nahradíš a vrtule jede dál. Takže klidně doporučuji. Osobně mám lehký člun z hliníku (MARINE 20 H cca 200 kg a motor MERCURY 75 LPTO asi taky 200Kg Takže obrovský výkon na 400 kg lehký člun. No a nemohl jsme samozřejmě sehnat pevnou levnou vrtuli. Tak proto to řešení s natáčecími listy.

Když jedeme ve dvou -4 lidech vrtule nastavená na nejtěžší je ještě moc lehká, jakmile tam ale naložím 10 lidí tak už jde o poznání hůř z vody, mohla by být klidně lehčí, taktéž když něco tahám na laně.

Takže laborování kolem vrtule bude i u tebe trvat věčně:-) :crazy:


No jo, jenže Ty jsi úplně v jiné dimenzi výkonu na kilogram! Já mám motor 50Hp a váhu prázdné lodě okolo 600kg. Tebe nepatrná ztráta snížením účinnosti a větším třením čtyřlisté stavitelné vrtule nepálí, potřebuješ jen dostat motor do správných otáček a pak už to frčí! :)
Já musím bojovat o každé procento výkonu, které mi motor dá a o to, abych ho správně přenesl do vody. Nemyslím, že by stavitelná vrtule pro mne byla vhodná. To co bych získal vyladěním motoru do optimálních otáček by mi sežrala nižší účinnost vrtule.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 06, 2011 3:12 pm

david píše:... u kvalitní nové vrtule při obrušování plochy listu snadno nakopneš profil a může docházet ke kavitaci. to je snad lepší ji drbat po obvodě, případně na středu - náboji.

já to dělal tak i tak, ale na hrubých Al odlitcích a vyvažoval jen staticky. pak ji roztočil v ruční el. vrtačce na 2500 a koukal, jestli mi s ní moc neklepe :whist:

nevěřil bys, co to je za fukot od vrtule 330/450mm


Ta moje nová je tak hrubý obrobek (spíše lehce začištěný odlitek), že to podle mne můžu akorát vylepšit. ;)
Uživatelský avatar
petrr
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Nabídka spolupráce - zavedení revolučního lodního šroubu do

Příspěvekod petrr » stř zář 14, 2011 2:50 pm

Dobrý den, neměl byste někdo (jednotlivec nebo firma - kdo se nějak zabývá problematikou pohonů plavidel nebo některých jeho komponentů) zájem se mnou spolupracovat na zavedení nového vysoce účinného druhu lodního šroubu do sériové výroby nebo neznáte někoho takového? Podařilo se mi ho totiž nedávno vynaleznout, ovšem moje současné možnosti, které by umožnily zavedení do sériové výroby, jsou z mnoha důvodů značně omezené. Je to ale jedinečná a neopakovatelná příležitost, jak jednou provždy nejen zaujmout vedle renomovaných zahraničních výrobců významnou pozici na stávajícím trhu s lodními šrouby, ale hlavně umožnit konečně českým vodákům (majitelům všemožných druhů motorových plavidel) získat za normální cenu absolutní technickou špičku. Vyznačuje se zejména tím, že klade nižší nároky na parametry pohonu plavidla, nemá sklon ke kavitaci a volba k danému typu plavidla je snazší. Nemusí to být přece pořád jen ti Američani, Japonci, Němci, Švýcaři apod., ale už konečně zase Češi, kteří mají něco výjimečného v tak potřebném, smysluplném a krásném, jakým je vodáctví. Vždyť je to už 150 let, kdy Čech přišel s něčím významným pro plavidla. Myslím jím dávného vynálezce chrudimského rodáka Josefa Ressela, který vynalezl správné umístění lodního šroubu u lodi. Navíc se se svou šroubovicí jen stejně fatálně zmýlil, jelikož konečné technicky (fyzikálně) správné řešení lodního šroubu je úplně jiné. Ale pochopitelně to tak nějak podobně platí i o následující řadě konstruktérů a renomovaných světových firem, jak o tom svědčí jen dosavadní chaos ve výběru správného typu šroubu. Prostě pro majitele plavidla je dodnes prakticky zhola nemožné zvolit napoprvé správný typ lodního šroubu, proto jen ta tolik oblíbená, ale naprosto nehospodárná metoda "pokus-omyl." Až nyní tedy nastal čas změny, aby se tak konečně provoz plavidel stal hospodárným, efektivním ...aby byl konečně zaveden do výroby takový druh lodního šroubu, který odstraňuje všechny jeho dosud známé nedostatky. A mnou vyvinutý lodní šroub takovým šroubem nepochybně je. Má nejen univerzální použití (vhodný pro většinu známých druhů motorových plavidel ...od mikro modelů přes nožní šlapadla po obří tankery), ale je i podle všeho zřejmé, že už je jen otázkou času, aby se stal nejpoužívanějším druhem lodního šroubu na světě, a tedy aby i ve svém důsledku postrádalo smysl dosavadní druhy lodních šroubů nadále vyrábět. Zájemce o spolupráci mi může nezávazně napsat .......

odkazy nedávej, když už využíváš tyto stránky, pokus se o bližší vysvetlění principu atp. zde. Vilma
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 14, 2011 3:22 pm

Kdybys místo opakování stejných keců, raději ukázal něco konkretního. Už minule ti to vzkazovali.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř zář 14, 2011 3:46 pm

Človeče Ty máš ale výdrž, začínam Ti fandiť. Mám ale silné podozrenie, že Ty si objavil Wikipediu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů