Alternator a dobíjení různých typů akumulátorů
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Baharisi, to schéma je moje, jak by to asi mělo být zapojeno
jak to někdo Pitrsovi ve skutečnosti zapojil, je otázka
Pitrsi,
zkus nakreslit, jak to máš zapojeno a zkusíme najít chybu
jak to někdo Pitrsovi ve skutečnosti zapojil, je otázka
Pitrsi,
zkus nakreslit, jak to máš zapojeno a zkusíme najít chybu
Naposledy upravil(a) bokal dne pon bře 12, 2012 9:18 pm, celkem upraveno 1 x.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Asi bych s tím nehnul nevím fakt el.neni můj obor. Já to myslel tak ,že ani někdo s papírama na odbornost neznamená že něco opraví. Ale mám zkušenos ,že i amatér opravdu dost poradí nebo se s tím setkal někde a pamatoval. To je asi jako s tou mou vodou co je tak jednoduché čumím na to vše vcajku a stejne tam víc vody nedostanu . Ale budu to řešit až ude lépe. Ale na to dobíjení se zeptám a uvidím
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Já proti tomu schéma Bokale nic nemám. Máš pravdu, je to jednoduché a myslím si že i účinné. Určitě bych to na vlastní lodi také použil.
Jen v něm hledám cestičku, jak by se ten proud ze spínačky na oddělovač dostal. Ta možnost tam podle mě je, ale je naprosto bezvýznamná. Protože slaboproudým kabelem toho průřezu co se tam používá, nemůže dojít během startování k žádnému úbytku na baterii č.1
Jen v něm hledám cestičku, jak by se ten proud ze spínačky na oddělovač dostal. Ta možnost tam podle mě je, ale je naprosto bezvýznamná. Protože slaboproudým kabelem toho průřezu co se tam používá, nemůže dojít během startování k žádnému úbytku na baterii č.1
Naskenoval jsem to své schéma,ale nedaří se ho sem vložit.Koukal jsem na to vzorové schéma a tam je mi to celkem jasné,u mě má ten alternátor těch konektorů víc a proto je to asi komplikovanější.Třeba je opravdu ten proud,který tam po zapnutí klíčku teče ze startovací baterie na oddělovač nepodstatný,ale určitě tam nějaký Amper proteče, každopádně je to divné.
Tak jsem to dal alespoň sem,nevím,jak to tam dlouho zůstane:
http://www.ulozto.cz/xcf6Anv/obrazek00007-jpg
http://www.ulozto.cz/xcf6Anv/obrazek00007-jpg
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ten obrázek můžeš uložit někam jinam a sem dát jen odkaz
byl jsi o pár sekund rachlejší,
tam ta dioda navíc, to nechápu, nemá to smysl,
pokud je správně oddělovač (vstup-výstupy)
a ty tři kontakty na altíku ? (tady může být problém, pokud nejsou správně identifikované jednotlivé kontakty)
mělo by ta takhle fungovat
byl jsi o pár sekund rachlejší,
tam ta dioda navíc, to nechápu, nemá to smysl,
pokud je správně oddělovač (vstup-výstupy)
a ty tři kontakty na altíku ? (tady může být problém, pokud nejsou správně identifikované jednotlivé kontakty)
mělo by ta takhle fungovat
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
už to tu dříve uváděl, má atyp altík se třemi kontakty v konektoru + hlavní plus
jak by to asi mělo být jsme už řešili pár příspěvků zpátky, ale neví se ani typ altíku ani typ auta, z něhož to pochází, tak to je složitější zjistit
ale nevím jak přišli na to, co kam zapojit, takže tam předpokládám chybu
jak by to asi mělo být jsme už řešili pár příspěvků zpátky, ale neví se ani typ altíku ani typ auta, z něhož to pochází, tak to je složitější zjistit
ale nevím jak přišli na to, co kam zapojit, takže tam předpokládám chybu
Omlouvám se, nečetl jsem každé slovo. Ale už jsem to napravil. Mitsubichi neznám
Takže ta klema s diodou je navíc, nebo jen ta dioda - na kterou jsi psal že nemá smysl? Když sepne klíček, tak se vlastně přes ni a altík dostává proud na přívod do oddělovače...
EDIT: Podle mě by mělo být u každého výstupu kódové označení. Asi tak nějak:
B+ Silový kabel k baterii
L+ Kontrolka dobíjení
S+ Přívod stálého napětí
W+ Výstup pro otáčkoměr (diesel)
Vědět co tam má napsané, určitě by se dalo poznat víc, případně zagooglit.

Takže ta klema s diodou je navíc, nebo jen ta dioda - na kterou jsi psal že nemá smysl? Když sepne klíček, tak se vlastně přes ni a altík dostává proud na přívod do oddělovače...
EDIT: Podle mě by mělo být u každého výstupu kódové označení. Asi tak nějak:
B+ Silový kabel k baterii
L+ Kontrolka dobíjení
S+ Přívod stálého napětí
W+ Výstup pro otáčkoměr (diesel)
Vědět co tam má napsané, určitě by se dalo poznat víc, případně zagooglit.
Naposledy upravil(a) Anonym dne pon bře 12, 2012 11:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Jak jsem psal,původně to byl "jednodrátový" systém,tudíž na alternátoru bylo jen B+,ten kulatý konektor vzadu tam sice byl,ale nebyl nijak zapojený,proto tam nebylo nic napsané.Ten autoelektrikář koupil jiný regulátor,kde již zapojený ten konektor byl,alternátor mi dal zpátky s již napíchanýma kabelama a udělal tam i to pomocné propojení s tou diodkou,s tím,že tam je kvůli regulaci,dal mi na papíře vypsané,kam která barva drátu přijde,byl si jistý,že to tak je správně.A s jiným elektrikářem jsme to napáchali do lodi a výsledek jsem psal už výš.To,že tam ten proud leze přes to proklemování je celkem jisté,ale bez toho by to prý přebíjelo.Tak nevím.A další problém asi pak bude ve velikosti řemenic,na klice je 70mm,na altiku 41mm,chtěl jsem tu na klice zvětšit,ale ono je na ní vyvažovací závaží,tak to prý nejde.A na tom altíku se také už moc zmenšit nedá,je tam klasický zubatý klínový řemen 10mm,tak s tím asi nic neudělám.
Ten typ toho altiku jsem už psal,je to tenhle: http://www.ebay.com/itm/CHEVY-MINI-ALTE ... %26ps%3D54 ,na stránce dole je popis.
Ten typ toho altiku jsem už psal,je to tenhle: http://www.ebay.com/itm/CHEVY-MINI-ALTE ... %26ps%3D54 ,na stránce dole je popis.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ta dioda navíc je asi omyl, nějaké přebíjení taky, spíše se řeší úbytek 0,7V na oddělovači a tedy nedostateční nabíjení.
Na tom regulátoru by mělo být typové číslo výrobce, to by taky pomohlo zjistit, do jakého auta je to určeno. Z obrázku se to nepozná. Nebo ten elektrikář, co kupoval ten regulátor by mohl vědět, do čeho to je určeno.
Tou přidanou diodou poteče proud přes oddělovač do nějakých spotřebičů, za situace, že máš provozní baterii vypnutou odpojovačem.
Tahle dioda tem jednoznačně nepatří, pokud v lodi zapneš nějaký větší spotřebič při vypnutém odpojovači provozní baterky, tak ta dioda shoří. (pokud je to malá, diody v oddělovači jsou dimenzované na velké proudy nad 50A)
malá řemenice na klikovce způsobí, že ten altík asi bude dávat malý proud nebo nic na volnoběhu, až při vyšších otáčkách
Pitrsi - odkud jsi?
to Baharis - to označení vývodů B+, D+, L, W atd bývalo dříve zvykem. dnes už na to kašlou , ať se potrápíme.
Na tom regulátoru by mělo být typové číslo výrobce, to by taky pomohlo zjistit, do jakého auta je to určeno. Z obrázku se to nepozná. Nebo ten elektrikář, co kupoval ten regulátor by mohl vědět, do čeho to je určeno.
Tou přidanou diodou poteče proud přes oddělovač do nějakých spotřebičů, za situace, že máš provozní baterii vypnutou odpojovačem.
Tahle dioda tem jednoznačně nepatří, pokud v lodi zapneš nějaký větší spotřebič při vypnutém odpojovači provozní baterky, tak ta dioda shoří. (pokud je to malá, diody v oddělovači jsou dimenzované na velké proudy nad 50A)
malá řemenice na klikovce způsobí, že ten altík asi bude dávat malý proud nebo nic na volnoběhu, až při vyšších otáčkách
Pitrsi - odkud jsi?
to Baharis - to označení vývodů B+, D+, L, W atd bývalo dříve zvykem. dnes už na to kašlou , ať se potrápíme.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
A hlavně je "racingový" to fakt dělají z lidí blbce
V každém případě ta dioda patří pryč, otázka je na zapojení těch tří vývodů z altíku.
Co to dělá když zapneš klíč? svítí kontrolka nabíjení?
Měřili jste napětí na alternátoru za chodu?
napiš, jak jste to zkoušeli.
Ale pozor na jednu věc, pokud se motor točí, nesmíš vypnout odpojovače, minimálně jeden musí zůstat zapnutý. Altík bez připojené baterky se nesmí nechat točit, hrozí zničení diod usměrňovače a regulátoru. Snadno tam kmitne napětí na 100V a na to není dělaný !!!
V každém případě ta dioda patří pryč, otázka je na zapojení těch tří vývodů z altíku.
Co to dělá když zapneš klíč? svítí kontrolka nabíjení?
Měřili jste napětí na alternátoru za chodu?
napiš, jak jste to zkoušeli.
Ale pozor na jednu věc, pokud se motor točí, nesmíš vypnout odpojovače, minimálně jeden musí zůstat zapnutý. Altík bez připojené baterky se nesmí nechat točit, hrozí zničení diod usměrňovače a regulátoru. Snadno tam kmitne napětí na 100V a na to není dělaný !!!
Dneska proběhla zkouška motoru,alternátor na volnoběh dává cca 13V,přibližně od čtvrtinových otáček jsem na svorkách baterií naměřil 14,3V,při dalším zvyšování otáček bylo napětí konstantní,což si myslím,že by bylo slušné,tak uvidím,co to bude dělat na vodě v provozu.Ještě jednou bych chtěl poděkovat všem,kteří přispěli svou radou či názorem. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti