Chlazení motoru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Chlazení motoru
Ahoj, vrhám se na výrobu chlazení pro lodní motor Škoda Felicka 1.3. Rozhod jsem se že vyvedu chladící trubky z antikóra pod loď ale nevim kolik litrů chladiva by se do nich mělo zhruba vejít aby to uchladilo a aby toho zas nebylo zbytečně moc... Máte někdo podobnej motor se stejnym chlazenim? Budu rád za rady ohledně průměru trubek, síly stěny a objemu. Díky
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel to nemám vyfocený, a výkres mám v nějakém formátu,co sem nedokážu vložit. To od Vikyho je chladič na pořádnej motor, na Adelhaid jsem měl jednu trubku podél kýlu jednou stanou tam,druhou zpátky, celkově to dělalo 3,7 m, neměl jsem to z nerezu, ale použil jsem měděné trubky na rozvod vody+ komponenty, a pájel jsem to stříbrem.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
No díky za rady... Je mi jasný že nerez má malou vodivost tepla, proto bych chtěl radši delší kvůli větší ploše, jinak nevim co by hliník nebo měď, který bych tůze rád použil říkali na slanou vodu... Otázka ale zůstává, jakej objem, v jaký dýlce a jaká síla stěny trubky... Spíš tam toho dám víc s ňákym regulačnim kohoutem (nebo radiátorem), než míň... Zatim dík za aktivitu 

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Smenna plocha boileru z Drazic je 1m2. Udavany tepelny vykon je 24kW, ale to je ve vode ktera neproudi.
Tepelny vymenik 73kW na bazeny je trubka 600x110mm plna pruchozich trubicek, smennou plochu neudavaji.
Pokud pozenes Feldu na plnej plyn, tak muze mit az 100kW tepelnej vykon. V praxi myslim, ze se to 60kW vejdes, protoze neco jde do vyfuku a neco do oleje, takze bys asi mohl uvazovat o necem jako je ten ctverecni metr.
Kdyz to spocitas, tak ten metr zhruba ma ten chladic co jsem daval fotku. Mimochodem, ten je na starej dieselovej Mercedes asi 40HP.
Ale i tak bych to radsi navaril zevnitr trupu, kdybych to delal pro sebe.
Tepelny vymenik 73kW na bazeny je trubka 600x110mm plna pruchozich trubicek, smennou plochu neudavaji.
Pokud pozenes Feldu na plnej plyn, tak muze mit az 100kW tepelnej vykon. V praxi myslim, ze se to 60kW vejdes, protoze neco jde do vyfuku a neco do oleje, takze bys asi mohl uvazovat o necem jako je ten ctverecni metr.
Kdyz to spocitas, tak ten metr zhruba ma ten chladic co jsem daval fotku. Mimochodem, ten je na starej dieselovej Mercedes asi 40HP.
Ale i tak bych to radsi navaril zevnitr trupu, kdybych to delal pro sebe.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
A určitě přidej chladič (výměník) oleje! Mám rád na marinizaci VW motory, na těch už je to z výroby
jinak voda odebírá z chladiče mnohem víc tepla než vzduch, takže se toho zase moc neboj.....
ale určitě jdi do mědi, slaný vody se asi bát nemusíš, měděné nýty se na lodě používají běžně, a nikomu se zatím nerozpustily 



- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Sice si uvedomuju, ze se jedna ciste o teoretickou hodnotu, ale v lodi to teplo nema kam utyct, na rozdil od auta. Jestli ma motor mechanickou ucinnost kolem 30%, tak na 50kW vystupniho vykonu musi spalit v benzinu cca 150kW. Pokud chladim do vody motor, vyfukovy potrubi i olej, tak se to teplo nekam dat musi.
Samozrejme 35 kW je naprosto realna hodnota pro bezny provoz (odpovidalo by to tak 20HP vyuzityho vykonu), ale chlazeni urcite potrebuje rezervu.
Mimochodem, na VW olejovej vymenik pod filtr existujou pro Fel/Fav motory redukce, je to jenom vymena distancniho sloupku za delsi, vypada to takhle:
Edit: Sehnal jsem vykres sloupku pro vymenik Fabia 1.4/1.9, muzu evt. poslat.
Samozrejme 35 kW je naprosto realna hodnota pro bezny provoz (odpovidalo by to tak 20HP vyuzityho vykonu), ale chlazeni urcite potrebuje rezervu.
Mimochodem, na VW olejovej vymenik pod filtr existujou pro Fel/Fav motory redukce, je to jenom vymena distancniho sloupku za delsi, vypada to takhle:

Edit: Sehnal jsem vykres sloupku pro vymenik Fabia 1.4/1.9, muzu evt. poslat.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Viky, ty se o me staras jak o vlastniho... Jen tak dal
Premejslim o tom tvym napadu s tema uckama navarenejma do dna, kdyby to bylo zevnitr tak by byla chlazena jen jedna strana a tak by to muselo bejt dost plochy... Asi je to ale lepsi nez to mit pod lodi, nevsimnout si netesnosti a pak z pumpy tahat kapry... No ale zas je to ocel, ta bude vodit teplo asi stejne blbe jako nerezova ocel (to si zase necham poradit)... Diky!!

Premejslim o tom tvym napadu s tema uckama navarenejma do dna, kdyby to bylo zevnitr tak by byla chlazena jen jedna strana a tak by to muselo bejt dost plochy... Asi je to ale lepsi nez to mit pod lodi, nevsimnout si netesnosti a pak z pumpy tahat kapry... No ale zas je to ocel, ta bude vodit teplo asi stejne blbe jako nerezova ocel (to si zase necham poradit)... Diky!!
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Do chrochtáku sem nešel proto, že jsem měl papíry na marineFeldu a taky proto, že sem se ani tady a ani jinde nedozvěděl kolik stojí marinizace autodýzláku pro ofiko zápis...
Tys něco psal o Golfech, že jo... Tak kdyby ses o tom rozepsal, tak bych to možná ještě zvážil
No asi nezvážil ale pořád mě to zajímá! Dík
Tys něco psal o Golfech, že jo... Tak kdyby ses o tom rozepsal, tak bych to možná ještě zvážil

- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
no, marinizuju 1,9 D do Poseidona, kde byla původně origo marine Lada
Ostatně kdyby ji někdo chtěl.......
v podstatě dodělávám jen chlazený výfukový svody, olejový výměník je na motoru, a asi udělám těžší setrvák,abych mohl snížit volnoběh, a nebylo to moc rychlý
jeden už běhá v Kralupech, vyhlídkové to lodi mariny Vltava, důvěrně nazývané Necky. Spotřeba je cca 2,5 l/hod, a to to nemá ani tvar lodi
Jinak VW dodává marinizační sadu............asi za 80 000,- 





Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host