plachetnice: 16,5 m, 24 tun
Ano, trochu času zabere příprava (nemáš-li předem připraveno). Všechno propojuji velkýma shacklema, takže - vyhazuje se z lodě (z přídě na závětrnou stranu, ale můžeš i třeba ze zádě, když už na přídi je moc vlhko

to ale opatrněji, aby se nějak nezamotalo nylonové lano)
- malá bójka - třeba fendr na dinghy
- polypropylenové lano (síla 6-10 mm),nejlépe double braided, které nemá tak velkou tendenci se zacuchat). Délka minimálně 10 m, mám 20. To je potřeba právě k vyzvednutí kotvy po použití. Takže vyhazuješ za tou malou bójkou první a jako první zase háčkem vytahuješ z vody po použití. Lano plave, takže dobré třeba žluté..prostě viditelné, abys na něj nenajel
- na konci tohoto "vytahovacího" polyprop lana je větší fendr, který zajišťuje (spolu s olůvky v lemu vlastní kotvy) správnou hloubku zanoření padáku. Zase stačí běžný fendr z lodě.
- od tohoto fendru už jde pevnostní popuh k vrchlíku otevřeného "padáku" ¨. Popruh je protažen dnem vaku. V tomto vaku je kotva uložena a hází se do vody ve vaku. Hodíš vak s padákem do vody.
Plující fendry vak zavedou od lodě (na závětrnou stranu vpředu) a postupně vyhazuješ nylonové lano. Samozřejmě jeho konec máš předtím protažený průvlakem a na předním vazáku. Ostatní už se uskuteční samo. Délku vypuštěného lana si zkalkuluješ podle druhu/stavu moře, V zásadě je násobkem délky vln. Následným dalším vypouštěním lana doladíš. Až správně usazená, tak navlékneš na lano v průvlaku nějakou účinnou ochranu proti oděru, třeba kůži. Polohu ochrany je třeba zajistit, anebo alespoň občas kontrolovat.
Jsou-li nějaké pochybnosti o údržnosti vazáku, pak je možno např. odmontovat kotvu ze řetězu a přivázat sea anchor lano ke kotevnímu řetězu. I v tomto případě, a s ohledem na situaci a predikci vývoje moře - je žádoucí tah lana rozdělit na více než 1 bod - další vazáky apod.
Altenativa s kotevním řetězem ale většinou předpokládá manipulaci s těžkou kotvou (aby se uvolnila pozice na kladce čelenu pro řetěz-lano. Takže altenativa už ve vysokém moři a při těžké kotvě - trochu sporná.
Sám mám výhodu, že kotevní vrátek mi na jedné straně tahá řetěz (vpravo) a pozici vlevo mám na lanový naviják a kladka na čelenu je tam stejná a volná.
Odebrání kotvy není až tak velký problém - opatrně se naviguje k bojce s polypropylen lanem, háčkem se vytáhne a už tahám celou sestavu. Když přijde na vlastní sea anchor - tak ten se tahem za vrchlík dozadu "vylije" a vytáhnu na palubu. Doberu lano a hotovo.
Zvolená kvalita nylonového lana je důležitá, aby lano mělo dostatečnou pevnost a současně i průtažnost. Kdyby bylo málo průtažné - opravdu by mohlo ohozit upevnění vazáků nebo i kotevního vrátku. Stejně tak je důležité "vyladění" délky vypuštěného lana, aby kotva i loď ve vlnách chodily přibližně stejně. Jinak "štosy" ohrožující upevnovací body.